zwanger en lage bloeddruk

dag dames,

Ik ben volgens mijn eigen berekening 8 weken en 2 dagen zwanger.
Ik heb al weken constans zeurende pijn, moe, futloos voelen, nergens trek in hebben.

Natuurlijk ben ik erg blij met mijn zwangerschap. (2e kindje 14 mnd)
Gisteren ben ik voor het eerst naar de verloskundige geweest, was zo leuk om de verloskundigen weer te zien.
hun blij, en wij blij.

Baarmoeder was al te voelen, best snel naar mijn gevoel. Hartje was nog niet te horen, jammer.
Ondertussen ook mijn bloeddruk laten meten.
110/42 helaas te laag.

Door te lage bloeddruk zit ik niet lekker in mijn vel.
Moet ik me zorgen maken? gaat het zwangerschap wel goed? Ben benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen.

21 juli heb ik mijn eerste echo. natuurlijk is het erg spannend!!!

Groetjes ilse
 
hallo

De lage bloeddruk kan niets zeggen over het verloop van je zwangerschap.Heb je altijd een lage bloeddruk want het kan ook door de hormonen komen.Anders regelmatig iets zouts eten.Miss helpt dat
 
Hoi,

ik heb ook een lage bloeddruk, 110/55, voelde me hierdoor totdat ik 10 weken was erg moe en futloos. Nu ben ik bijna 12 weken en voel ik weer aardig fit, alleen aan het einde van de dag ben ik opgebrand. Volgens mij kan een lage bloeddruk ook verder geen kwaad, je kunt je er alleen minder fut door voelen. Mijn verloskundige gaf aan dat je beter een lage bloeddruk kunt hebben als een te hoge.

Groetjes Danielle
 
Ik begon ook met 110/55 soms 110/60 of 110/65 maar ik heb blijkbaar altijd een vrij lage bloeddruk. Dit was trouwens bij mijn eerste zwangerschap ook zo.
Schijnbaar gaat het rond je 20ste week altijd iets omhoog en aan het einde van je zwangerschap ook weer, werd me gisteren verteld.
Ben nu 37wk en het hoogste tot nu toe, is gisteren gemeten; 125/70.
In het begin is het lastig, want je bent de eerste 12 weken al vermoeider. Af en toe een bouillonnetje en geregeld een fruitje oid hielp mij wel een beetje.
Verder gewoon je rust pakken voor zover mogelijk!
Zeker met een 2de geen overbodige luxe!
 
Bij lage bloeddruk hoef je je geen zorgen te maken over de zwangerschap. Het is voor jou minder prettig, maar heeft geen invloed op je kindje,in tegenstelling tot een te hoge bloeddruk, die gevaarlijk kan zijn. Wat helpt (bij mij althans): regelmatig rust nemen, rustig opstaan, koele omgeveving, regelmatig iets zouts eten als bouillon, handje pinda's of een paar dropjes.
 
Hoi Ilse,

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat het niet nodig is. Een (te) lage bloeddruk is vooral heel vervelend voor jezelf, maar het kindje hoeft hier niet onder te lijden.

zelf heb ik ook een heel lage bloeddruk (altijd al gehad). Ik ben nu 30 weken zwanger en zit op 110/55. Vooral met het warme weer heb ik er behoorlijk last van, maar het advies van 3keermama is echt een aanrader. Gewoon rustig aan doen en genieten van zoute dropjes en pinda's ;-)

Sterkte meid, ik hoop dat je je gauw wat beter voelt.
 
he he
volgens mij komt het vaak voor ik ben nu 16 weken znwager van nummer 2 en heb oook een te lage bloedruk

ik kreeg als advies omdat ik vaak neit goed werd en zwart vor ogen zag
drop en cup a soup moet altijd drop bij me hebben anders kan ik opeens tijdens winkelen neit goed worden en meot ik op grond zittne bij komen haha dus die drop gaat mooi mee! hoop dta je je gauw ook beter voelt
 
Terug
Bovenaan