Zwanger en luis

<p> </p><p>Als volwassenen nooit luis gehad. Tot ik zwanger werd.. Nu heb ik het al voor de tweede keer deze zwangerschap. Ik ben inmiddels al 5 weken aan het kammen, maar het gaat niet weg. De vorige keer was het met 2 weken kammen weg. Ik gebruik daarvoor de bekende luizenkam.</p><p>Iemand nog andere tips??</p><p> </p>

Ik werk als leerkracht in het onderwijs en toen ik zwanger was waren er 3 kinderen met luizen.... Ik heb mezelf gelijk laten checken maar niets gevonden! Preventief had ik altijd luizen shampoo in de kast maar die mocht niet gebruikt worden! Dus op zoek naar grootmoeders advies op internet En daar was het advies: tea tree olie of natuurazijn, haar behandelen met azijn,niet uitwassen, 15 min in een handdoek wikkelen daarna uitwassen ( meer om neten te verwijderen) en kammen, kammen, kammen! Sterkte! Heel vervelend die kriebelbeesten

Ik heb toevallig ook luis .. ben ook al 2 wk aan t kammen en t lijkt (even afkloppen) weg. Ik heb lotion gebruikt met dimeticon in overleg met de verloskundige. Dit mag wel in de zwangerschap gebruikt worden. Ben 37 weken nu.. mn dochter had t ook en kam nog elke dag ..

Terug
Bovenaan