<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben nieuw hier en heb een tijdje getwijfeld of mijn verhaal hier thuis hoort. Ik ben op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt of me tips kunnen geven. </p><p>In het kort mijn verhaal.. al 13 jaar ben ik samen met mijn man. We hebben een zoontje van bijna 4 en ik ben 34 weken zwanger van ons 2e zoontje. 2 jaar geleden heeft mijn man medicatie en een flinke dosis alcohol genomen. Hij zei toen dat het geen poging was en alles leek weer beter te gaan met hem, maar toch was ik was er niet gerust op. Tot afgelopen februari. Hij zat sinds november thuis met wat ik dacht een burn-out. Ik was op mijn werk en kreeg berichten van vrienden en buren hoe laat ik thuis zou zijn, want het ging niet goed met mijn man. Hij had wederom medicijnen gepakt en daarbij behoorlijk gedronken. We belandden bij de crisisdienst en hij werd een week opgenomen op een gesloten afdeling. Vanuit daar is het heel snel gegaan en heeft hij 2 maanden in een kliniek gezeten in Afrika. Diagnose: depressie en verslavingsgedrag. Hij is nu 2 weken thuis en is afgelopen maandag gestart met een aftercare bij een ggz-instelling. Alleen heeft hij deze week weer een terugval gehad en is weer aan de drank gegaan. </p><p>Ik hou heel veel van mijn man en na alles wat we meegemaakt hebben wil ik hem blijven steunen. Ik blijf mezelf overtuigen dat hij ziek is en er niks aan kan doen, maar over een paar weken komt er een mini mensje bij en maak ik me echt zorgen over de toekomst. </p><p>Zijn er mensen die ervaringen kunnen/willen delen? Ik merk dat ik in onze situatie weinig hulp krijg en dat alle hulp er voor hem is. </p>