zwanger en man wordt geopereerd aan hernia

Hoi Allemaal,
Ik ben op dit moment in de 35e week van mijn zwangerschap, ben 28 januari uitgerekend van ons eerste kindje.

Nu blijkt mijn man een hernia te hebben, hij kan op 2 januari geopereerd worden. Volgens de neurochirurg moet hij 1-3 dagen in het ziekenhuis blijven, en zal het herstel tussen de 2-6 weken duren. De neurochirurg raadde de operatie op dit korte termijn aan en verwacht dat het herstel snel zal verlopen omdat mijn man nog jong is (30).

Echter leeft er nu bij ons wel de angst, wat als de bevalling eerder begint? En wat kan je nou echt wel en niet na een hernia operatie, denk aan bijstaan bij bevalling, zorg voor mij en de baby etc...

Iemand hier ervaring mee? Tips en ideeen zijn welkom!
 
Hoi Lisette,
Jeetje wat naar. Ik kan me je zorgen voorstellen.
Mijn man doet nu zo'n beetje alles in huis, ik ben nu 38weken zwanger (1januari uitgerekend). Hoeveel ik kan is de afgelopen weken hard achteruit gegaan. Ik zou voor extra hulp rondom het huis zorgen, je weet immers niet hoe het zal lopen. In die paar weken dat hij moet herstellen kun jij niet alles doen. Ik hoop dat hij snel zal herstellen, maar plannen op dat hij 6 weken niets kan dus ook niet rondom de bevalling.
Sterkte!
 
Bedankt voor je reactie.
We zijn er nog niet uit, morgen hebben we wederom contact met de arts om te vragen in hoever mijn man zou kunnen helpen/bewegen etc. Vanuit daar beslissen we.
 
Operatie gaat door, we gaan de gok nemen :) Hopen dat onze kleine rond de uitgerekende datum komt (in elk geval niet te vroeg!) en dat mijn man snel herstelt, wat wel de verwachting is :)
 
hoi lisette,

Mijn vrouw en ik zitten in de zelfde situatie op dit moment. Echter heeft een vriend mij aangeraden om naar chiroplus in amersfoort te gaan omdat een chiropractor vaak kan helpen bij een hernia klacht.. Heb jij dit ook van iemand gehoord? ik ga er in ieder geval langs om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Hopelijk is bij jullie alles goed en ik laat ook zeker weten of ik een vervolg bezoek breng bij de chiropractor in amersfoort.
met vriendelijke groet,
 
Zelf ben ik voor andere klachten ook onder behandeling bij een chiropractor, zij gaf aan dat als de hernia te ver gevorderd is (te grote uitstulping) zij niks kunnen betekenen...
Hopelijk is dat bij jou niet het geval en kan de chiropractor wel wat betekenen.
Als je voor de operatie gaat, denk eraan dat je de eerste 2 weken alleen maar kan liggen/lopen/zitten, wat je veel moet afwisselen maar tillen/bukken etc is echt uit den boze...

Mijn man is 2 januari geopereerd, het herstel gaat erg voorspoedig, hij mag sinds deze week auto rijden en kan kleine boodschapjes halen etc. we zijn blij dat we de beslissing hebben genomen! Ik ben ook nog niet bevallen namelijk! :)
 
Terug
Bovenaan