Zwanger en me niet zo happy voelen

Hallo ?

Ik ben na meerdere miskramen en een bbz eindelijk zwanger van ons wondertje. Ik ben nu 29 weken.

De zwangerschap is vanaf het begin af aan al niet makkelijk met veel zorgen en klachten. Hierdoor had ik ook wat meer verwacht van mijn omgeving qua aandacht en steun. Het valt me nu erg zwaar dat ik zo ver ben en er eigenlijk niet echt naar me omgekeken word en er na alle ellende en de ellende die er nog speelt niet wat meer aandacht aan besteed wordt. Dit zou ook in de vorm van kleine dingetjes kunnen zijn. Gewoon even het gevoel van je bent niet alleen.

Onder andere hierdoor en door de vele klachten en zorgen die ik heb voel ik me steeds meer verdrietig. Ik ben niet mobiel meer dus kom ook nergens. Omdat ik van anderen niks hoef te verwachten zou ik mezelf zo graag wat oppeppen en willen op vrolijken. Hoe maak ik de laatste weken/maanden nog wat leuker voor mezelf? Ik heb trouwens een man en een tiener dochter.
 
Heb je dit onderwerp al eens aangekaart bij mensen in de omgeving? Soms is het geen onwil, maar onwetendheid.
Als dat niet helpt misschien dit eens bij de huisarts aankaarten? Wellicht is iets van thuiszorg mogelijk?
Ik kan me voorstellen dat voor een tiener het hebben van een zwangere moeder wat raar kan zijn. Tieners zitten zowieso al met zichzelf in de knoop. Zij heeft misschien zelf ook hulp nodig dit een plekje te geven?
Verder zijn er altijd nog tijdverdrijf opties als netflix en Disney+ of zo. Mijn hormonen lieten "say yes to the dress" en "dallas cowboy cheerleaders" heel leuk lijken.
Of misschien een boek lezen waar je eerder nooit tijd voor had? 
 
Terug
Bovenaan