Zwanger en Mexicaanse griep

Dag allemaal,

Ik ben 20 weken zwanger van een kindje dat zich inmiddels bijna ochtend en na maaltijden laat voelen. Heerlijk! Ik merk dat ik het aangekondigde massaal uitbreken van de Mexicaanse griep dit najaar, niet geruststellend vind. Ben er wat bezorgd over, en ik heb wat informatie gelezen maar er lijkt nog veel onbekend te zijn over zwangere vrouwen. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee, zelf, via een arts of in de vriendenkring? Vast dank voor reacties!

Hartelijke groet, Mylène

Ik heb zelf gisteravond medicatie tegen mexicaanse griep gekregen.
De arts kon niet met zekerheid zeggen of het bij mij om Mexicaanse of gewone griep gaat omdat mijn kwalen ook door de nieuwe (6 weken) zwangerschap kunnen komen.
Voor de zekerheid hebben ze de medicatie voorgeschreven.
In de bijsluiter staat idd weinig informatie voor zwangere vrouwen, maar volgens mijn arts is het beter de medicatie te nemen dan af te wachten tot het vanzelf over gaat.
Ik voel me nu al stukken beter dan gister, dus ben tot nu toe positief.

Groetjes yessica.

12 en 13 pagina's terug zijn er nog uitgebreide topics over geweest, misschien heb je daar wat aan?

Ikzelf maak me er totaal niet druk om. Je kunt ook de "gewone"griep krijgen, wat vaak net zo "erg" is.
Maar over de Mex. griep wordt gewoon veel ophef over gemaakt.
Gewoon zorgen voor een goede weerstand!

Groetjes.

Hi Mylene,

Als ik Mexicaanse griep krijg, dan laat ik het gewoon gebeuren (ben nu 15 weken). Niemand kan me vertellen wat de gevolgen van inenten of tamiflu zijn. En ik ga niks doen wat evt. schadelijk kan zijn.

Daarnaast: ik word doodmoe van de bangmakerij! Ze willen maar dat we gaan slikken en prikken, want dat levert geld op voor de fabrikanten (en kijk maar naar Radar vanavond, hoe waar dat is).

Twee weken geleden kreeg mijn nichtje (mexicaanse) griep. Mijn moeder was met haar in contact geweest. Toen ik het nummer op de site van het RIVM belde met de vraag of mijn moeder nu ook besmet zou kunnen zijn, was het antwoord dat mijn moeder binnen 24 uur ziek zou worden, dat het ook wel 48 uur kon duren, maar dat ik maar beter een week uit de buurt kon blijven. Wat is dat nou voor een antwoord?
Bij de GGD kreeg ik een beter antwoord: ze hebben lange tijd gedacht dat de mexicaanse griep heel ernstig zou zijn, maar het blijkt achteraf dat het een milde griep gaat worden (voor zover nu bekend). Dat betekent koorts, pijn, rillingen, etc. En ja, zwangere vrouwen lopen nu eenmaal risico om wat zwaarder de griep te krijgen.

Ik krijg elk jaar de griepprik vanwege mijn astma, maar toen ik van de 1e zwanger werd, mocht dat niet meer. En toen ik ziek werd (geen griep wel erg beroerd), kreeg ik geen anti-biotica. Allemaal slecht voor de baby. En nu ineens kan het wel? Ik vind het wel vreemd. Ze weten niet eens wat het doet.

Mijn moeder is dus gewoon bij mij op bezoek geweest en diezelfde dag is ze ziek naar huis gegaan: griep. En ik? Ik loop nog gewoon rond, meer dan een week geleden zag ik haar en ik heb geen enkel verschijnsel. En dat terwijl ik haar toch gezoend heb bij aankomst en weg gaan. Dus ik had het zeker moeten hebben.

Wat zou je doen als je de gewone griep kreeg? Mexicaanse griep is niks anders dan een gewone griep. Dat is de vraag die je jezelf voor moet houden en je niet laten opfokken door de media!

Gr. Tamara.

Mijn huisarts wordt helemaal gestoord van die Mexicaanse griep verhalen. Er bestaat nog helemaal geen vaccin tegen de Mex. Griep, die komt pas in November uit. De vaccins die je gekregen hebt is waarschijnlijk gewoon de standaard griepprik.
Er sterven jaarlijks een enorme hoeveelheid mensen aan de griep, Mexicaans of niet, en dat zijn eigenlijk altijd mensen die heel oud, chronisch ziek of heel zwak zijn om andere redenen. Lekker gezond eten, je handen geregeld wassen en veel buitenlucht. Dan komt alles goed.

Terug
Bovenaan