Zwanger en moeder onlangs overleden

<p>Hallo,</p><p>2 weken voor mijn uitgerekende datum kreeg mijn moeder te horen dat ze ernstig ziek was en niet meer te behandelen was. Anderhalve week erna is ze overleden. En 3 dagen na het overlijden ben ik bevallen van onze dochter. </p><p><br />Ik weet dat mijn moeder graag had gewild dat we doorgaan met ons leven en dit soort uitspraken. Maar dat neemt het verdriet en de pijn niet weg. Mijn verlof zit er bijna op maar ik heb niet het gevoel dat ik verlof heb gehad..</p><p>Ik kom graag in contact met mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt. Dus ben benieuwd of die hier misschien zijn? </p><p> </p>

Ik heb niks soort gelijk mee gemaakt, 
Maar ik wil je heel veel sterkte wensen!
Wat ontzettend verdrietig.
Ik hoop dat er iemand reageert die jouw verhaal herkend en waarmee je kan praten.
Dikke knuffel ?

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte in dit gemis.
2 jaar geleden ben ik mijn vader verloren. Dit was een dag na de geboorte van ons kindje. Dus een andere situatie!

Hoi gebruiker 10381488,
Gecondoleerd. Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest! Het verdriet en de pijn draag je altijd met je mee. Alle mooie momenten zullen een klein zwart randje blijven houden ben ik bang. 
Mijn vader is 1,5jr geleden overleden (juni 2020). Mijn kinderwens startte in juli 2019, niet wetende dat ik pas 2,5 jr later zwanger zou worden. Ik ben eind december zwanger geworden dmv een fertiliteitstraject. Dit traject heb ik in het ziekenhuis gevolgd waar mijn vader 10jr werd behandeld voor zijn kanker. 
Voor mijn vaders overlijden heb ik hem verteld dat mijn vriend en ik een kinderwens hadden en daar serieus mee bezig waren. Ook heb ik hem verteld welke namen wij in gedachten hadden. Ik ben heel erg blij dat ik hem dit verteld heb. 
Ik mis hem enorm. Afgelopen weekend hebben wij familie verteld van onze zwangerschap, maar het voelde niet echt. Niet zoals ik in mijn hoofd had, want in mijn hoofd had mijn vader naast mijn moeder op de bank moeten zitten. Het leek zo onwerkelijk. Ik kan daarom ook helemaal geloven dat je voor jouw gevoel geen verlof hebt gehad. Want waarschijnlijk is dat in een waas voorbij gegaan. Deels omdat rouw helaas ervoor zorgt dat alles net een roes lijkt die eerste periode, maar ik denk ook omdat jij je verlof heel anders had voorgesteld, namelijk mét het gezelschap en steun van je moeder.
Ik geef je een virtuele knuffel! Rouw heeft tijd nodig, vooral als het afscheid nemen zo plotseling was. Je zal waarschijnlijk in het begin op de automatische piloot staan. Rouw komt in vlagen, steeds kleine beetjes zodat je het kunt verwerken. 
Probeer te genieten van je kindje. Je kindje en je moeder zijn ook in dna verbonden met elkaar, ze leeft voort in jouw kindje. 

Wat ontzettend naar.. ?

Ik ben afgelopen oktober bevallen van mijn eerste kindje, mijn moeder is in 2009 overleden, ik was toen 14. Ik heb hier tijdens mijn zwangerschap, na mijn bevalling en nog steeds veel moeite mee. Zou graag veel dingen met haar willen delen. Mocht je contact met me willen, ik zou ook graag spreken met een lotgenoot ook al is ons verhaal natuurlijk heel anders. Laat maar weten of je er behoefte aan hebt.

Wauw, wat heftig zeg om mee te moeten maken. Verschrikkelijk ?
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik wil je wel een tip geven.. 
Neem de tijd voor rouw en verwerking. Als jij nu niet klaar bent om te gaan werken geef dit dan aan bij je werkgever en meld je ziek. Je komt dan vanuit je verlof in de ziektewet.
Er is anders een grote kans dat je op een later moment uitvalt. Het is dan veel moeilijker om de tijd te krijgen er weer boven op te komen.
Als je nu de tijd neemt om alles te verwerken, heb je een grotere kans dat je er sterker uit gaat komen. Als je jezelf nu voorbij loopt en maar door gaat, is het wachten totdat je in elkaar stort.
Er is zoveel in korte tijd gebeurd. Alleen het moeder worden is al een heel ding laat staan het gemis van je moeder, haar korte ziekbed in jouw kraamperiode die eigenlijk niet in het teken zou moeten staan van verdriet en rouw. Je bent moeder geworden en je eigen moeder verloren. Heel dubbelop allemaal.
Ik wens je heel veek sterkte, kracht en wijsheid toe ?

Terug
Bovenaan