Zwanger en mokkataart

<p>Hoi dames.</p><p>Heb sinda gister onwijs zin in mokkataart. Hormonen denk ik haha.</p><p>Dus vandaag snel in de winkel gehaald en smiddags een stukje en vanavond weer een stukje gehad.</p><p>Zo ineens bedacht ik mij.. shit er zit ei in en mokkataart wordt niet gebakken. Klopt het dat je geen mokkataart mag als je zwanger bent? Ik heb er al 2 stukken van gehad....</p>

Volgens mij als je het in de winkel hebt gekocht kan het niet zo veel kwaad, je zou voor de zekerheid de app ZwangerHap kunnen downloaden en daar zal het misschien wel in staan?
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een keer een zacht gekookt ei gegeten en kwam er ook te laat achter dat dit niet mocht, verloskundige gebeld en die zei het is al op je kan er nu niks meer aan doen. Volgende keer beter op letten.
Maar zou de app downloaden, heb ik toen veel aan gehad!
Groetjes

Mag je geen mokkataart als je zwanger bent?? ? Hahaha Oops... Ik dacht dat ik me netjes aan alles had gehouden ? 
Denk 35 mokkapuntjes tijdens m’n zwangerschap gehad (35 weken zwanger, elke week een stukkie). Is allemaal goed gekomen! 

Volgens mij zijn fabrieksgemaakte taarten gemaakt met gepasteuriseerde eieren. Dat is net als mayonaise, vers gemaakte mag je niet, maar gewoon zaanse uit de tube is geen probleem

Heb er eens wat recepten op nageslagen en zag bij allemaal dat het ei voldoende ie verhit.
Het ei wordt verwerkt in Biscuit of in banketbakkersroom.
Dus als het goed is kun je het veilig eten. ?

Terug
Bovenaan