zwanger en naar de sauna of thermenbaden?????

Ik ben op dit moment 20 weken zwanger en wil binnenkort graag een dagje naar Sanadome. Lekker genieten en me laten verwennen door die luxe daar.
Maar mag dit wel? En waar mag ik niet in? Welke temperaturen mag ik maximaal hebben? MAg ik in de sauna? Zijn de bubbels van het bubbelbad wel gezond?

Of is het verstandiger mijn zwangerschap af te wachten en daarna een keer te gaan?

Wie kan mij er iets over vertellen?

Ik wacht jullie reacties graag af!!
Groetjes Ingrid
 
Hallo..

De eerste 3 maanden van de zwangerschap wordt afgeraden en de laatste maand ook, dit laatste omdat een sauna bezoek de weeen op kan wekken; dit wordt dan toch wel s door vrouwen gedaan met positief effect..
Je mag dus wel naar de sauna maar dan moet je goed drinken en minder intensief bezig zijn dan voor je zwangerschap..
Als je meer uitleg wilt hebben kun je overigens best de sauna zelf bellen waar je heen gaat, bij mijn sauna bezoeken heb ik dit ook allemaal te horen gekregen (ben niet zwanger)
Succes verder en veel plezier met je sauna bezoek!
 
Je kan gewoon naar de sauna als je het gewend bent.
Volgens mijn vk is er ook de eerste 14 weken niets aan de hand. Het is namelijk niet bewezen dat het slecht is voor  je kindje.

Ik heb het de eerste 14 weken wel gedaan en ben vorige week nog naar de sauna geweest. Ik ben nu bijna 20 weken.

Hou je lijf goed in de gaten en ga eruit als je duizelig wordt. Je mag gewoon overal in. Alleen schijnen sommige schoonheidsbehandelingen niet goed te zijn. Je kan je zwangerschap het beste dan vermelden, dan kunnen ze er rekening mee houden.

Als je het dus gewend bent is er niets aan de hand. Veel plezier!
 
Hoi,

Ik heb toch echt van meerdere kanten gehoord dat het min of meer wordt afgeraden om tijdens je zwangerschap de sauna in te gaan. Het kan wel, mits je er goed voor zorgt dat je niet oververhit raakt, dat is schadelijk.  En dat is erg lastig te beoordelen.Ook kan je veel eerder beroerd worden van de warmte en flauwvallen. Ik ben zelf ook een sauna liefhebster en nu 16 weken zwanger. Ik durf het door deze adviezen niet aan. Ben benieuwd naar andere reacties. Ik vind het   erg jammer dat het nu niet gezond is, het is namelijk normaal gesproken juist zo gezond en ontspannend!
groetjes Judith
 
Er worden speciale arrangementen in sauna ´s aangeboden voor zwangere vrouwen. In Scandinavie doen ze niets anders! Oververhit raak je echt niet zomaar. Als je hard fietst ga je toch ook zweten en raak je ook niet oververhit. Zo heeft mijn vk het uitgelegd. Ik heb in geen enkel boek gelezen dat het niet goed is. Je blijft toch ook geen half uur in zo ´n ding zitten? Het zijn soms echt broodje Aap verhalen hoor. Volgens mijn schoonzus kan je placenta scheuren als je je armen boven je hoofd uitstrekt. Gelooft toch ook niemand?
 
Volgens mijn Verloskundige is het ook geen enkel probleem om te gaan, mits je het niet overdrijft. Als je een geregelde sauna bezoeker was voor je zwangerschap, is het helemaal geen probleem. Je moet in ieder geval niet te lang gaan, max 10. wordt aangeraden, en niet in de allerheetste sauna duiken. Rustig opbouwen, en weer goed afkoelen.
Bubbelbade en stoombaden zijn sowieso geen probleem. Bljif veel drinken en eet regelmatig wat fruit ofzo om je goed te blijven voelen.

Ik heb het vanaf 14 weken een stuk of 2-3 keer gedaan en ben nu helemaal gezond 28 weken zwanger. Ik vind het heerljk om m'n lijf zo te verwennen en kan enorm genieten van een dagje sauna. Lekker badderen, beetje slapen, lekker eten, insmeren met bodylotion etc. Niks mis mee!!

Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan