Zwanger en neerslachtig..Help !

Hallo dames!

Ik ben nu 19 weken zwanger..(ben 30 jaar oud en in verwachting van mijn 1e kindje ) ik ben heel blij me de zwangerschap maar de laatste tijd kan ik er niet van genieten.

Er gaat van alles door me heen, er komt zoveel op me af,allerlei gevoelens maar vooral angst.
Angst voor alles wat er komen gaat, wat als ik het dadelijk niet goed doe of bang dat ik het allemaal niet aankan ? bang dat ik niks van de baby wil weten ?
Het lijkt wel alsof ik van me roze wolk ban afgevallen en weet niet zo goed wat ik er mee moet ?

Heeft iemand van jullie tips ? of heefr iemand dit ook of eventueel meegemaakt ?

Ach meisie, lang leve de hormonen...
Ik ben gek op mijn vriend, maar kan hem niet luchten of zien en irriteer me alleen maar aan hem.
Zeg gewoon niks, maar ondertussen denk ik van alles als hij iets doet.
Ik weet dat het de hormonen zijn en wacht maar gewoon tot het wat rustiger wordt in mijn systeem, maar ik denk dat het heel normaal is en heel verwarrend, en komt nogal wat op ons af en toch zijn we onszelf niet door die verrekte hormonen...
En als je je moppie in je armen hebt, weet ik zeker dat er geen cel in je lichaam is die daar niks van wil weten.
Sterkte!

Ja inderdaad: lang leve de hormonen. Vooral bij mijn eerste kindje was ik ook zo onzeker, bij mijn tweede ging het iets beter, maar dan maakte ik me zorgen in het feit hoe we het praktisch gingen aanpakken met twee kindjes. Waar ik me bij een tweede ook heel veel zorgen in maakt was of ik dit wel even graag zou zien als mijn eerste... helemaal een gekke gedachte natuurlijk, maar tijdens een zwangerschap gaat er zo veel door je hoofd dat je de dingen soms niet helder meer ziet. Wat ik ook heel erg vind is dat je eigenlijk een beetje alleen staat met die zorgen. Voor een man ligt dat toch een stuk anders. Deze verheugt zich op de komst van een baby, zonder meer. Wij als mama’s maken ons veel te veel zorgen en piekeren veel te veel over alles wat fout kan gaan en daar wil je het niet altijd met je man over hebben. Toch komt alles goed hoor, dat is de wet van de natuur. Eenmaal je kindje er is, maak je je nog steeds zorgen, maar kan je deze zaken wel beter relativeren én natuurlijk mateloos genieten van het moederschap.

Ik vond het hele zwanger zijn ook niks aan en dacht echt roze wolk? Waar dan haha maar als je je kleintje echt gaat voelen en zien bewegen gaat het steeds beter.
Als je kleintje er straks is gaat het allemaal vanzelf 

Hier wordt het met 9 weken steeds erger. Was niet eens blij dat mijn vriend na 6 dagen werken weer thuis was.. Doodmoe, misselijk en dat vooral omdat mijn gedachten echt overuren draaien. Om van te huilen, letterlijk. Proberen vast te houden aan het idee dat dit hormonen zijn en het over gaat. 

Heel herkenbaar ben nu 7 weken en ik lijk wel depresief. Rot gedachtes over mijn vriend en kan ook niet echt blij zijn dat ook zwanger ben. Heb 1 pakje gekocht maar t doet me echt niks alsof ik t zo weg kan geven aan mijn zus. Ook vind ik t heel lastig om dingen te ondernemen moet me daar echt toe zetten anders zit ik alleen maar op de bank te denken om vervolgens te huilen.  Ik gooi t ook maar op die verrekte hormonen en zeg t ook tegen mijn vriend. Maar hoop echt dat dit snel voorbij is. Veel sterkte! 

Heel herkenbaar ben nu 7 weken en ik lijk wel depresief. Rot gedachtes over mijn vriend en kan ook niet echt blij zijn dat ook zwanger ben. Heb 1 pakje gekocht maar t doet me echt niks alsof ik t zo weg kan geven aan mijn zus. Ook vind ik t heel lastig om dingen te ondernemen moet me daar echt toe zetten anders zit ik alleen maar op de bank te denken om vervolgens te huilen.  Ik gooi t ook maar op die verrekte hormonen en zeg t ook tegen mijn vriend. Maar hoop echt dat dit snel voorbij is. Veel sterkte! 

Hoi iedereen.  Gelukkig niet alleen de hormonen. Het weer, de kou donkere dagen helpen ook niet mee. Het wordt beter. De zon gaat langer schijnen en de temperatuur gaat omhoog. Om je hormoonspiegel op pijl te houden;  veel water drinken en bewegen. Maar ook naar buiten van de vitamine D van de zon word je positiver. Ook als je niet  zwanger bent overigens.Ojaa en las een geen telefoon/tv/laptop/tablet dag in. Even pure rust. Succes allemaal.  Het komt allemaal goed.

Terug
Bovenaan