zwanger en net een nieuwe baan

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik ben nu 10 weken zwanger, super gewenst en mijn vriend en ik zijn helemaal door het dolle heen! </p><p>Nu zit ik wel met een hoop stress rondom: werk. Ik heb namelijk een nieuwe baan, ik begin over een paar weken. Zij weten nog niet van de zwangerschap,  ik weet het zelf ook nog maar een aantal weken. </p><p>Ik vind het enorm eng...wat zal er gebeuren als ik het vertel? Ik heb een nieuwe baan in de kinderopvang met twee maanden proeftijd. Ik ben bang dat ze het niet zien zitten dat ik er straks nog maar net ben en dan binnen no-time al met verlof ga. </p><p>Ik ben geen voorstander van verbergen en mijn verloskundige raadt het ook niet aan (op die manier kunnen ze ook geen rekening met me houden/risico's beperken etc). En mn buikje is tegen die tijd natuurlijk al een stuk groter.</p><p> </p><p>Heeft er iemand iets soortgelijks meegemaakt of andere reacties?</p>

Allereerst proficiat! ? 
Ik lees dat je start in een kinderopvang en ik weet niet of je van België of Nederland bent. Maar hier in België moet je meteen stoppen met werken als zwangere vrouw in een kinderopvang, zeker als dit met babytjes is enz... Dus ik zou eerlijk zijn, ookal kan de uitkomst mss negatief zijn ? Ik wens je allesinds veel succes! ❤️

Ik had dit ook! Net aangenomen en een paar weken later kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik vond het heel spannend om te vertellen maar heb het toch meteen verteld, voordat ik startte. Ze konden de eerlijkheid juist waarderen. Heb nu 4,5 maand gewerkt en ben sinds vandaag met verlof. T is niet ideaal natuurlijk, je zit er net een beetje in en gaat er dan weer langere tijd tussenuit. Aan de andere kant hoor dit er gewoon bij en gaf mijn leidinggevende gelijk aan dat ze weten dat de kans op zwangerschappen groot is als je jonge vrouwen aanneemt ? 
Gewoon gelijk vertellen, dan ben je er van af en weten ze meteen dat je een eerlijk persoon bent. Succes en fijne zwangerschap gewenst!

Ik zou misschien zelf je proeftijd nemen (een paar weken) om te kijken of je het zelf überhaupt leuk vindt daar. Dan kun je ook inschatten of ze eventueel zouden discrimineren op je zwangerschap.. 

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Maandag 3 augustus aangenomen bij mijn nieuwe baan en woensdag 5 augustus een positieve test... echt hóe dan! Bizar. Ben uiteraard helemaal in de wolken! Maar wat kan je dan in 1 week tijd veel te verwerken krijgen!
Heb het nieuws een paar dagen laten bezinken en aan m'n ouders verteld. Daarna de maandag erop m'n nieuwe werkgever gebeld en die reageerde mega chill. We gaan gewoon door en mag daar dus gewoon starten over een aantal weken. Zó dankbaar! De eerlijkheid werd gewaardeerd en mijn werkgever gaf ook aan dat hij het wel een beetje verwacht had. 

Ik zou het dus z.s.m. vertellen. Succes! 

Hier ook een zelfde verhaal.
Ik ben vandaag begonnen bij m’n nieuwe baan en inmiddels 20 weken zwanger. Het voelde niet goed om het land geheim te houden dus heb ik het met 8 weken, na m’n eerste echo bekend gemaakt bij m’n nieuwe werkgever. 

Dat waardeerde ze enorm en dat gaf mij weer het gevoel dat ik er goed aan had gedaan om het zo snel te vertellen! 

Ik had precies hetzelfde. Ik had begin januari vorig jaar gesprek gehad en ik zou 1 maart beginnen. Eind februari ontdekt dat ik zwanger was en helemaal blij. Wel constant een ongemakkelijk gevoel vanwege mijn nieuwe baan. De eerste echo stond gepland in mijn eerste weer. Toen ik wist dat het hartje klopte heb ik het met pijn in mijn buik direct verteld omdat ze dan eventueel nog van mij af konden in mijn proeftijd en omdat ik gewoon open en eerlijk wilde starten. Ze waren hartstikke blij voor mij en vonden het geen enkel probleem voor mijn werk. Ze waardeerden het erg dat ik het eerlijk gezegd had. 

Sterker nog, ik moest helaas met 26 weken stoppen met werken wegens complicaties en ze hebben mij altijd gesteund en veel belangstelling getoond. 

September is onze dochter geboren. Ik zat nog op tijdelijk contract en inmiddels ben ik weer 27 weken zwanger met helaas weer complicaties en ze hebben desondanks mijn contract weer verlengt en zijn ontzettend betrokken en meelevend!
Succes met vertellen en uiteraard gefeliciteerd!!

Terug
Bovenaan