Zwanger en niet meer blij

Hallo allemaal,

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, was ik door het dolle heen. Ik was ontzettend blij en wilde het aan iedereen vertellen.
Ik ben toen direct naar de huisarts gegaan en hij wilde mijn urine even laten testen. Bij de huisarts kreeg ik een ontzettende steek in mijn buik en de huisarts gaf aan dat hij vermoedde dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was.
Daar ging mijn blije gevoel. Hij vertelde dat ik niet direct zo blij moest zijn en waarschuwde mij voor eventuele complicaties. Van ontzettend blij ging ik naar bang en gestrest. Ondertussen heb ik al een aantal echos gehad, geslachtsbepaling heb ik ook al gehad. Het leek mij fantastisch om een meisje te krijgen en het wordt een meisje. Ze is gezond en alles gaat goed. Dan zou ik toch blij moeten zijn? Maar het blije gevoel is nooit terug gekomen en ik vind dit erg vervelend!!
 
Nou heeft de huisarts niet echt ongelijk natuurlijk, maar had toch zeker ook mogen vermelden dat veel zwangerschappen wel gewoon goed gaan. Je mag best genieten!
Ik had zelfs ook steeds in mijn achterhoofd dat het ook ieder moment mis kan gaan. Maar dus wel op de achtergrond, om teleurstelling te voorkomen. Het is bij mij allemaal goed gekomen!
Grote kans dat het bij jouw ook goed gaat!
Zeker als de risicovolle eerste 3 maanden voorbij zijn.
 
@paula'tje 
Ja inderdaad! Ontzettend bedankt. 
Ja ik denk dat het vooral door mijn ervaring bij de huisarts komt maar ik weet het niet 100% zeker. 
Ik ben ook Ontzettend misselijk vanaf de 7e week en nu in week 17 is de misselijkheid alleen maar verergerd dus misschien dat dit ook een rol speelt..
Ik praat er vooral veel met mijn man over. Hij heeft gelukkig erg veel begrip voor mij en probeert mij echt te helpen waar het kan. 
Ontzettend bedankt voor jouw lieve woorden!
Hoever ben jij momenteel? En hoe verloopt jouw zwangerschap?
 
@essil