Zwanger en nieuwe baan

Goede avond allemaal,

Ik ben er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben van mijn 2e kindje,
Ik ben nu 5 weken zwanger en ik begin per 1 September aan een nieuwe BBL opleiding in de kinderopvang.
Zouden jullie dit vertellen aan de nieuwe werkgever?
Ik ben heel bang dat ik ontslagen word na de 2 maanden proeftijd.
Mijn vorige baan heb ik al opgezegd en al heel lang gewacht op deze kans.
Maar ik wil ook niet dat mijn nieuwe werkgever een verkeerde indruk van mij krijgt door het 2 maanden te verzwijgen,
Heeft iemand advies voor mij?

Groetjes

Gefeliciteerd! Ik zou het pas vertellen zoals je dat normaal ook zou doen, bij 12 weken bijv. Zie het niet als verzwijgen, maar voor die tijd gaat het hen gewoon niets aan. 

Toen ik zwanger was, zat ik net in een sollicitatie procedure, toen heb ik het meteen verteld. Dat was toen geen enkel probleem. Maar ik begrijp je terughoudendheid heel goed want zwangerschapsdiscriminatie komt heel vaak voor, ondanks dat het niet mag. 
Sowieso ben je pas een aantal weken voordat je gaat bevallen, wettelijk verplicht om het aan je werkgever te vertellen. Dus wat je in de tussentijd doet is helemaal aan jou. Als het goed voelt zou ik het zeggen, zo niet, dan hou je het nog even voor jezelf. 

Hoi Hoi, 
Ben zelf leidinggevende geweest,  maar transparant zijn er eerlijk zijn kan enorm gewaardeerd worden als alle partijen duidelijk en eerlijk zijn naar elkaar toe, vanaf het begin. 
Je bent tot niets verplicht en de keuze om iets wel/ niet te vertellen is geheel aan jou.
Begin dit jaar was ik zwanger en werkzoekende. Ben een aantal keer afgewezen omdat ik kort beschikbaar was. Vertellen ze dit, nee.. vaak op een onhandige manier komt iets naar buiten. Ik ben wel altijd eerlijk geweest in mijn gesprekken. 
Mijn allerlaatste soll. was voor de zomervakantie.  Ik was open en eerlijk tijdens alle mail contact. Ik werd alsnog uitgenodigd voor een gesprek en smiddags kreeg ik te horen dat ze mij aannamen ongeacht wat.. 
Mijn eerlijkheid en oprechtheid en natuurlijk pas ik binnen de functie.  Het is gewoon een super leuke org en functie, waarin ik pas. Maar voor wie ik ook heel graag wil werken. 
Geen scheve ogen,  geen drempel om straks iets te moeten opbiechten,  buikje verstoppen.. 
Zwanger zijn,  is iets heel moois en dat moeten we niet verbergen.. Kom er eerlijk voor uit en laat een bedrijf voor jou kiezen als persoon.  Laat hen beoordelen op wat je allemaal kunt,  daar heeft iedereen profijt van. En ik denk dat jij daar ook heel graag voor werkt. ?

Terug
Bovenaan