Ik voel me hier bijna niet thuis, met al die blije reacties..maar ik hoop dat er mensen zijn die mijn "probleem" herkennen. Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil...ik ben nooit een overtuigde moederkloek geweest, maar stond wel positief tegenover het ouderschap. Het duurde en duurde en ik werd niet zwanger, maar we vonden het wel best, voorlopig hadden we het toch druk met ons sociaal leven en dat kindje meldde zich vanzelf wel. Ineens kwam ik er vorige week zondag achter dat ik zwanger ben en de afgelopen week is een rit in een achtbaan geweest. Buiten de buikpijn, de zeeer gevoelige borsten en het stoppen met roken ben ik een emotioneel hoopje ellende......ik begrijp er niks van!! Ik ben 34 jr..dacht klaar te zijn voor het moederschap, heb een goede relatie, maar nu ik, redelijk onverwacht, toch zwanger ben, zie ik alleen maar negatieve dingen! Ik betrap mezelf erop dat ik hoop dat ik een miskraam krijg...en dat vind ik echt heel erg. Ik durf het bijna niet op te schrijven...maar ik begrijp mijn eigen reactie niet. Ik had nooit verwacht dat dit mijn reactie op een zwangerschap zou zijn, anders was ik natuurlijk nooit gestopt met de pil. Ineens maak ik me druk over vanalles, de ene dag jank ik de ogen uit mijn hoofd, de andere dag gaat het prima, maar blij met de zwangerschap ben ik nog steeds niet. Het lijkt wel of het niet over mij gaat, voel er ook helemaal niets erbij......ik (en mijn vriend) word er radeloos van. Ben ik wel geschikt als moeder....wat nou als deze negatieve gedachten aanhouden? Herkent iemand dit???