Zwanger - en nu toch wéér wachten...

Hoi!

Wij zijn sinds januari bezig voor ons eerste kindje. In juni was ik zwanger, maar dat is helaas met 5,5 week misgegaan. Ik had al de hele tijd zo'n gevoel van 'Eerst maar even afwachten hoe het gaat' en dat gevoel bleek dus te kloppen. Ook moest ik toen nog heel erg aan het idee wennen dat ik zwanger was. Toen het misging ben ik natuurlijk wel een paar dagen flink verdrietig geweest, maar eigenlijk ging het al snel wel weer.

De ronde erna zijn we meteen weer zwanger geraakt (dát gaat gelukkig dus goed...) en ik ben nu  4 weken zwanger. Wat ik nu zo moeilijk vind, is dat ik er nu helemaal niet meer blij mee kan zijn. Ook mijn vriend, die de eerste keer waarschijnlijk blijer was dan ik (omdat hij helemaal niet aan het idee hoefde te wennen en vrijwel meteen 'papa' was) is er nu veel minder mee bezig dan toen.
En het lastigste is nog, dat je nu geen idee hebt óf het weer misgaat en wanneer. Het wachten op je NOD duurt tenminste gewoon altijd twee weken, waarna je weet of je wél of niet zwanger bent. Die twee weken vind ik al lang genoeg, en nu komen er nog drie weken bij. De verloskundige heeft nu wel beloofd dat we met 7 weken een echo krijgen (normaal doen ze bij ons pas een termijnecho met 9-10 weken) maar dan nog zijn het  drie weken, waarin ik iedere dag toch vagelijk bang ben dat er ineens toch weer bloed aan het WC-papier zal zitten... Maar goed, dat gevoel kennen jullie vast allemaal wel.

Groetjes,
Betje.

hi betje,

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
ik kan me heel erg goed voorstellen dat je nu een vresselijke 3 weken moet wachten. ik heb zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daardoor vanaf week 5 een 2 weken oud bloed verloren. de vlk kon pas met 7 weken kijken of het goed was dus ik heb ook 2 weken moeten wachten en weet dus dat die weken erg lang lijken te duren.
ik kan je nu wel zeggen dat je moet proberen er zoveel mogelijk van te genieten, maar ik weet dat het erg spannend is nu.
maar ik hoop zo voor je dat het nu goed is en dat wanneer je over 3 weken de zekerheid van een haartje heb dat je je metteen helemaal zwanger voeld.
ik wens je veel sterkte met wachten.
liefs nimfje

hey meid,
gefeliciteerd!.. geniet er voorzicht een beetje van, al kan ik me voorstellen dat dat niet makkelijk is! Ik heb net zelf een miskraam gehad en zit nog te wachten tot het vruchtzakje afkomt.. Hopelijk zijn wij ook snel weer zwanger..

Heel veel sterkte met het wachten op de komende 3 weken!..

Liefs debby

Als eerste; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Fijn dat je weer zo snel zwanger bent geworden. Heel herkenbaar hoor wat je schrijft! Zelf kreeg ik met 7 weken de 1e echo al en ohhhhh wat vond ik die 3 weken lang duren en wat was ik zenuwachtig op de dag van de echo!
Nog even volhouden meid, sterkte!!
Liefs Tara

Heel herkenbaar. Die onzekerheid en het wachten. Bij mij bleek twee keer bij een echo dat het vruchtje gestopt was met groeien. Had dus geen bloedverlies of iets gehad. Dat geeft je ook weinig vertrouwen in je lichaam, omdat je denkt dat zolang je niet bloedt alles goed is. Inmiddels ben ik weer zwanger, 12 weken, en heb drie goede echo's achter de rug. Toch stik nog van de onzekerheid. Ik denk dat dit de hele zwangerschap zal blijven. Ik weet dat ik het wachten ook steeds vreselijk vind. Aan de andere kant: als het dan zover is, lijkt het toch best snel gegaan. Heel veel sterkte! Probeer toch te genieten!

Weet je wat het jammere is als je eenmaal een miskraam hebt gehad, dat je nooit meer onbevangen zwanger bent.

Als het daarna eenmaal wel goed gaat, kun je nog wel genieten van de zwangerschap.

Als je eenmaal meerdere miskramen hebt gehad of ook miskramen op verschillende momenten, is het nog onzekerder.

Wat ik wel elke keer bij de eerste echo had was: fantaseer maar lekker dat je zwanger bent en probeer te genieten. Mocht het toch weer niet zo zijn, dan heb ik in ieder geval weer even mogen proeven aan het zwanger zijn.

Maar houd vooral hoop: weet dat de natuur haar werk goed kan doen!

Succes en ik duim voor je!

gr mama van MD

Hoi Betje,

Meid, gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is inderdaad jammer dat je nooit meer onbevangen zwanger kunt zijn nadat je een mk hebt meegemaakt. Toch hoop ik voor je dat je snel een goede echo krijgt en dat je dan langzaam maar zeker toch kunt gaan genieten.

liefs,
Dion

Terug
Bovenaan