Zwanger en nu ?

Hallo iedereen ,
Ik ben 21 en nu 4 weken zwanger van ons eerste wonder.
Ik weet het pas 2 dagen en kan het eigenlijk nog niet beseffen.
Omdat het onze eerste is hebben we geen idee wat we nu moeten doen.
Ik ben 168 en 48 kilo is dit bijvoorbeeld een probleem ?
Moet ik naar de huisarts ?
Wie kan mij helpen ?

Allereerst gefeliciteerd!
Als je dat nog niet doet: start met slikken van foliumzuur, of een multivitamine voor zwangere vrouwen. 
Vervolgens kun je een verloskundige bellen bij je in de buurt, en daar een afspraak maken voor een eerste echo (rond 8 weken meestal). En natuurlijk kun je daar ook al je vragen stellen die je nu al hebt. 
Succes!

Wat leuk gefeliciteerd! Je mag contact met een verloskundigepraktijk opnemen. Zo krijg je een datum voor je eerste echo, weer iets om naar uit te kijken. Bij een eerste intake wordt veel besproken en zal je veel duidelijk worden. Vanaf week 10 moet je vitamine d gaan slikken. 
Geniet van je zwangerschap voor je het weet is de kleine al weer 8 maand?

Hoi Shamira, als eerste heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap.
Het is de bedoeling dat je je in gaat schrijven bij een verloskundige praktijk bij jou in de buurt. Daar krijg je een vragenformulier die je in moet vullen, vervolgens krijg je een intake gesprek. Doe dit liefst nog deze week want sommige praktijken hebben het druk en dan duurt het een beetje langer voor je intake. Deze dames kunnen je alles vertellen. Ik was bij mijn eerste zwangerschap 1,80 en 60 kg en dat was totaal geen probleem.
Slik je al foliumtabletten? Zo niet dan moet je daar gelijk mee beginnen, ik nam altijd folium met vitamine d dat is belangrijk voor de gezondheid van je kindje.
Stoppen met roken, alcohol, drugs, rauwmelkse kazen en rauw vlees zoals american filet is ook erg belangrijk. Gezond eten, veel fruit, groente en ijzerrijk voedsel is goed voor jou en je baby.
Nouvoor ik je helemaal onderdompel in de informatie... Als je meer vragen hebt hoor ik het graag van je?. Schaam je nergens voor want domme vragen bestaan niet maar domme antwoorden wel ?.
Liefs Denise

Er trouwens een groepje "uitgerekend juli 2018" die dames zijn allemaal ongeveer net zo ver als jij, misschien handig/leuk om samen met hun je ervaringen/vragen te delen.
Dat is mooi trouwens dat je al foliumzuur slikt?

En vooral genieten nu, inderdaad een verloskundige praktijk zoeken en verder hoef je niet zoveel te doen, letten op je voeding en op internet kan je precies zien wat je wel en niet mag eten. 
Gefeliciteerd in ieder geval. 

Terug
Bovenaan