zwanger en nu

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben nu 5 weken zwanger( nog niet zo lang dus).
Ik zit nu met een vraagje, mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, hoe en wat nu??
Waar/wanneer moet ik het melden dat het wel zijn kind is?
Wie heeft er info voor mij?
Groetjes Kitty

Het is een ingewikkeld verhaal met ik geloof drie stappen en wat kosten. En op een gegeven moment moet je goedkeuring van de gemeente of provincie krijgen om jouw vriend als vader aan te wijzen.
Bij de gemeente hebben ze foldermateriaal waar het heel duidelijk in staat.
In de boekhandel verkopen ze Het andere zwangerschapsboek van Van der Steen waarin alle financiële en juridische aspecten in heldere taal worden besproken.

Succes

Wij zijn ook niet getrouwd!

hoi kitty,
wij hebben gewoon een afspraak gemaakt in het gemeentehuis, daar kon mijn vriend en ik tekenen dat hij het kindje erkend, dat is alles,
succes

He bedankt voor de informatie. Ik zal wel naar het gemeente huis moeten. Ik hed al op hun site gekeken, maar daar staat niets op over dit soort dingen.
Niet belangrijk genoeg of zo!!
gr. Kitty

hallo Kitty,

Je kunt al voor de geboorte bij het gemeentehuis je kindje door je man laten erkennen. Dit kan in iedere gemeente in Nederland en hoeft niet perse in de gemeente waar je woont.
Na de geboorte kun je het ouderlijk gezag aanvragen bij het kantongerecht waaronder je woonplaats valt. Je kunt de benodigde formulieren bij de rechtbank opvragen. Jullie moeten dan met zijn tweetjes naar de zitting komen en klaar is kees. Je hebt hiervoor geen advocaat nodig. Ik adviseer je wel om het gezag aan te vragen omdat anders alleen jij als moeder met het gezag belast bent en niet je vriend. Indien jou iets zou overkomen kan dit betekenen dat een voogdijinstelling het voogdij over je kind krijgt. Ik denk dat dit niet wenselijk is. Denken jullie er ook aan om de erfrechtelijke zaken via een notaris te regelen? Dit kost wel wat, maar voorkomt een hoop problemen. Hoe ik dit allemaal weet. Ik ben advocaat en adviseer veel mensen op dit gebied. Succes ermee!

Terug
Bovenaan