zwanger...en nu?

A

Anoniem

Guest
jeeh! na vijf maanden is het ons gelukt! we zijn zwanger van ons aller eerste kindje! ik heb twee testen gedaan(allebei positief), en ik zowat alle symptomen die mogelijk zijn (niet zo prettig, maarach het schijnt er bij te horen)....maar nu.. mijn vraag aan jullie...moet ik nu een afspraak maken bij de huisarts of moet ik op zoek gaan naar een verloskundige?   ik heb geen idee en ik zou het heel fijn vinden als iemand van jullie mij zou willen/kunnen vertellen wat de volgende stap is die we moeten nemen.

met vriendelijke groet en alvast bedankt,
suuzan

Hoi Suzan,

Gefeliciteerd!!!
Je moet in ieder geval folimzuur gaan slikken in het geval je dit nog niet deed.
Verder een afspraak maken bij de verloskundige, zij nodigen je vaak eerst uit voor een informatief gesprek, daarna maak je een afspraak voor een echo.
Deze gebeurt tussen de 10 en 12 weken.
Succes met alles!!

Liefs, Go

Hey,

Ik zou het ook even aan je huisarts laten weten, dan kan hij dat in de computer zetten, voor het geval je een keer naar de huisarts moet dan weet hij in ieder geval dat je zwanger bent. En als het je eerste zwangerschap is denk ik dat hij je ook even op het spreekuur wil zien.

Groetjes Vlindertjes

Gefeliciteerd!!
Super nieuws.
Ik zou eerst zelf even bij je huisarts langsgaan.
Die kan je dan helpen de juiste verloskundige praktijk uit te zoeken.
En kan je advies geven over verdere stappen die je moet ondernemen.
Groetjes en succes

Hee Suuzan!

Van harte gefeliciteerd!
Ik heb eerst mijn huisarts gebeld en de assistente heeft mij doorverwezen naar de VK-praktijk.
Ze heeft me ook het telefoonnummer gegeven van de thuiszorg waar ik de kraamhulp kan regelen,maar daar kan ik nog een paar weekjes mee wachten.
Hoewel dit mijn 2e zwangerschap is (we hebben een zoontje van 2),weet ik helemaal niet meer hoe ik het toen allemaal heb geregeld,stom he?

Succes!
Liefs van Roos

Terug
Bovenaan