Zwanger, en nu?

Hoi iedereen, ik wil jullie graag vragen om jullie mening/advies.
Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn prille relatie. Ik ben 23 en hij is 25, beide hebben we al wel uitgesproken om over 1-2 jaar aan kinderen te willen beginnen, maar nu ben ik ongepland zwanger geraakt ondanks anticonceptie. Beide hebben we een goede baan en ook een eigen huis. Ik zit momenteel in de afronding van mijn HBO studie. In mijn omgeving word er veel geroepen je bent nog zo jong laat het weghalen. Ook gaat het veel over het feit dat ik en de vader elkaar nog niet lang kennen, en dat ik wellicht het kindje alleen op zou moeten voeden. Mijn gevoel zegt dat goed zit, en voor mijn idee kan je relatie natuurlijk altijd stuk lopen, ongeacht hoelang je samen bent.
Wat vinden jullie hier van? Ik vind het erg lastig, moet ik eerst de relatie op bouwen en toch de zwangerschap af te breken?
 
Persoonlijk zou ik zelf het kindje houden maar dat is mijn mening want het is wel je kindje en bijzonder maar ik vind ook dat je hier zelf in moet kiezen wat goed voelt! En ik zal het tegen je partner zeggen hoe moeilijk het ook is. welke anticonceptie had je?ik had een mirena spiraal en toen ben ik zwanger geweest en een negatieve test had jij dat ook? Ik Hellaas wel van een miskraam waarschijnlijk door de spiraal Groetjes Meike
 
Als de zwangerschap meevalt, kan je waarschijnlijk nog voor de bevalling je diploma halen? Jullie staan er financieel goed voor en hebben een eigen woning. Als het voor jullie goed voelt, begrijp ik niet waarom iemand zou vinden dat je het weg moet halen.
Ik heb pas op late leeftijd een kind gekregen, en naar mijn inzicht, is het hoe jonger hoe beter. Nu ben je nog veerkrachtig.
Ga ervoor.
 
Ik zou je zeker niet door anderen laten aanpraten om de zwangerschap te beëindigen. Volgens mij krijg je daar zo veel spijt van. Het is niet alsof jullie 16 zijn en nog thuis wonen! Hoe staat je vriend erin? Heel veel succes met je beslissing. Het is zo’n mooi geschenk om mama te mogen worden. Ik zou alleen afbreken als je het heel zeker weet dat je het zelf echt niet wilt.
 
Bedankt voor de reacties! Ik gebruikte de anticonceptiepil.. ik deed een goedkope test van de kruidvat en dacht het zal vast een foutje zijn, maar na nog 4 testen was ik er wel van overtuigd dat het toch echt positief was. Ik heb op dit moment nog nergens last van dus ik ga er ook vanuit dat ik nog gewoon mijn diploma kan halen. Mijn vriend wil heel graag kinderen en ziet het ook positief in, het enige puntje is dat we elkaar nog niet lang kennen. Maar we zijn het er beide ook over eens dat je daarvoor in de toekomst nooit garantie kan hebben. Je kan bijvoorbeeld ook na 5 of 10 jaar nog eens uit elkaar gaan, maar dat is vanuit ons beide niet de intentie gelukkig.
 
Ik vind vooral de reactie van jouw omgeving bizar, waar bemoeien zij zich mee. Als jij en je partner ervoor willen gaan, dan is dat toch genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er gewoon voor gaan jullie hebben alles goed op orde.
Mijn zus was 12 jaar getrouw en ging scheiden dus dan kan altijd gebeuren.
Ik kende mijn man ook kort en raakte zwanger ook al had ik de pil.
Wij zijn er ook voor gegaan ik was 24 toen ik beviel.
 
Terug
Bovenaan