Zwanger.. en nu?

Hallo allemaal ik ben desiree 23 jaar en ben nieuw hier, en net 4 1/2 week zwanger van de eerste. (blijkbaar op onze vakantie verwekt)
Nou vroegen wij ( me vriend en ik) ons af, wat moeten we nu allemaal gaan regelen eigenlijk.
Ik heb me al voor moeders voor moeders ingeschreven en maandag komt ze langs.
Maar wanneer bel je de verloskundige voor een afspraak en wanneer zijn ongeveer je eerste echo's.
Het is allemaal nog pril, maar bij ons erg snel gegaan waren pas 2 maanden met de pil gestopt.
Ik heb t wel al tegen aardig wat mensen verteld was zo happy en een flap uit.
Wij kunnen t niet voor ons houden.
Heb wel wat buik krampjes zo heel af en toe, en een vol gevoel soms, en zit vol lucht.
Vind t allemaal wel heel erg spannend en kan me niet snel genoeg gaan.
We hebben voor de zekerheid alle 3 de testen van clear blue digitaal gedaan en gaven alle drie zwanger aan. Dus snel foto van gemaakt.
Ik ben uitgerekend 10 april.
Maar om er even op terug te komen wat moet je de eerste tijd allemaal regelen?
groetjes desiree
 
hay, Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! en idd snel zeg! we hebben er zelf 14 maanden over gedaan, maar nu al 18 weken zwanger.

helaas kun je de komende tijd niet veel meer doen dan dromen over hoe alles zal zijn, tenminste dat was mijn ervaring. je kan met 7 weken ofzo wel je verloskundige bellen voor een afspraak maar voor de rest is het helaas afwachten allemaal. ik vond de eerste 3 maanden zooo langzaam gaan maar daarna gaar t wel sneller.

veel succes met alles en geniet ervan!!!!!
groetjes susu
 
Hoi, hoi,
Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd. Wij hebben een zoon van 17 maanden en ik ben nu bijna 15 weken zwanger van een tweeling.
Bij de eerste vond ik de eerste 3 maanden echt niet opschieten omdat je inderdaad alleen maar kunt afwachten. Ik heb toen met 8 weken de verloskundifge gebeld, ook omdat ik niet prescies wist wanneer en hoelang ik zwanger was. Tussen de 10 en 12 weken maken ze dan de eerste echo en meestal rond 12 a 13 weken ga je voor het eerst op controle.
Bij dit eerste bezoek krijg je ook een hoop info mee, wanneer je je kunt in schrijven voor zwangerschapscursussen en met 12 weken raden ze je ook aan om alvast de kraamzorg te gaan regelen. ook kan je bij je verzekering een kraampakket aanvragen. (niet iedere verzekering vergoedt deze 100%, maar je hebt hem toch nodig).
En verder hoef je nu niet zoveel te regelen, je kunt wel alle gratis babydozen aanvragen als je dat al leuk vind. (etos, kruidvat en prenatal).
Succes met je zwangerschap.
 
Hoi Desire

Vanharte gefeliciteerd, is het al een beetje doorgedrongen. Bij mij had het ook wel even tijd nodig, vooral omdat het meteen raak was. En daar ga je eigenlijk niet van uit. Maar meid probeer lekker te genieten van het geheim dat jullie dragen.
Het hoe en wat  is volgens mij nogal per regio of per vk(verloskundige)verschillend. Hier tenminste bij mijn huisarts maak je eerst bij hem een afspraak. Hij rekend dan de datum met je uit, en laat je alvast bloedprikken. Ook schrijft hij dan een brief die je meeneemt naar de vk omtrend je ziekte geschiedenis die van belang kan zijn. Verder heb ik in de 5 e week de vk gebeld voor een afspraak. Ik kon met 8 weken terecht, en heb toen een vaginale echo gekregen. Vervolgens op medische indicatie bij de gyn. met 9 weken weer 1. Verder blijf ik bij de vk onder behandeling en heb ik daar om de 4 weken een coonsult en heb ik met 14 weken mijn termijn echo gehad.
ook heb ik met 5 weken de kraamzorg aangevraagd. Ik was hier in de westelijke mijnstreek de eerste die een aanvraag indiende voor 2006. Ik ben dan ook net op 6 januari in het nieuwe jaar uitgerekend.Maar die juffrouw aaan de telefoon zei, liever te vroeg dan te laat. Want het wil wel eens voor komen dat ze mensen moeten teleur stellen en dus geen kraamzorg kunnen bieden. En als jij de laatste bent die zich voor die datum heeft aangemeld ben de de pineut. Dus waarom wachten als het al geregeld kan worden.

Verder geniet van je zwangerschap
Groetjes Doortje 18,1 weken
 
Terug
Bovenaan