zwanger en ontlasting

hoi

sorry voor dit smakelijk bericht maar wou toch graag weten hoe dit bij andere gaat.
ik lees vooral dat je ostiopaie krijgt maar nergens dat je ook makkelijk kunt bijv.
ik heb namelijk het probleem dat ik snel diaree heb en veel makkelijker naar de wc kan als voorheen. wat opzich niet erg is maar maak me er zorgen over omdat me moeder coeliakie heeft.
ook is de geur en zo anders en moet ik veel windjes laten wat niet fijn is (stinken echt)
nou vroeg ik me af of jullie daar ook last van hebben? beetje stom maar ben beetje bang dat ik dan ook coeliakie heb.
gr.

Hoi, dat heb ik ook in het begin gehad maar inmiddels niet meer, nu wel meer richting obstipatie. Winderigheid heb ik ook zeker veel last van!!! helaas... ;-))

Ik had vanaf het begin al last van obstipatie, dus kan geen ervaringen met je delen. Vezels eten is volgens mij altijd goed zowel bij obstipatie als bij diarree, maar dat weet je waarschijnlijk wel van je moeder. Had je er voor je zwangerschap veel minder last van?

Sterkte
Wenser

Had voor mijn zwschap vaak last van obstipatie. Begin zwschap idd ook vaak diaree. Was elke keer weer verassing. Dan weer moeilijk, dan weer makkelijk...hoort er allemaal bij, je darmen worden ook verplaatst natuurlijk. Daardoor is alles een beetje van slag. Momenteel 20 weken en mag niet klagen, maar soms nog steeds afwachten hoe het eruit komt...winden ook heel erg en idd erg stinken. Maar goed hoort er allemaal bij. Zou je geen zorgen maken. En anders kan je misschien met je ha overleggen om je ontlasting erop te laten onderzoeken (of kan dat niet? Heb daar namelijk nog nooit van gehoord wat je moeder heeft) naar mijn idee hoort het er allemaal bij. Goed drinken, want je verliest veel vocht. Succes! (excuses voor taalgebruik)

hoi hoi.

ik heb deze zwangerschap ook last van diaree. van af het moment dat ik zwanger was tot nu toe en ben 16 weken. en vooral als ik heel gezond eet heb ik de dag erna last. mij werd ook aangeraden om vezels te eten, maar ook dat helpt niet. huisarts herkent het ook niet als zwangerschapskaal. en omdat het echt op komt zetten met krampen kan ie ook niks voorschrijven.

een vriendin van mij heeft het ook gehad en die was er met 16 weken vanaf. alleen ik helaas niet.

groetjes maris

winderigheid en boeren moest ik heel veel, is gelukkig nu wel afgezwakt. mijn darmen zijn gevoelig (spastisch maar jaren klachtvrij alweer) en door de hormonen begonnen die mee te doen. dun vast alles kwam langs. maar dat is ook alweer afgezwakt, nou ja tot ik afgelopen weekend buikgriep kreeg pfffff maar dat is ook tijdelijk. ben morgen 25 weken. het is waarschijnlijk je hormonen die op je darmen speelt, en als die gevoelig zijn kan je tijdelijk of voor langere tijd spastische darmen krijgen. schijnt 1 op de 5 vrouwen te hebben

Tsja obstipatie wordt toch echt vaak genoemd als zwangerschapskwaal maar ik ben diarree ook tegengekomen. Was zelf even op zoek omdat ik dat had. Het komt idd door de hormonen die op je darmen inwerken. Gek dat die huisarts het niet 'herkent' als zwangerschapskwaal..

Ik ben iedere keer nog aan de diarree geweest (nu vierde kindje). Het kan idd ook zijn dat je teveel melkproducten krijgt. Zelf heb ik tijdens iedere zwangerschap met erg veel mate melkproducten gegeten. Eerst omdat ik er erg misselijk van werd, later had in de gaten dat ik er ook van aan de diarree raakte. Na de zwangerschappen was dit iedere keer weer over. Zorg ervoor dat je voldoende vocht binnen krijgt, dan kan het in principe niet zoveel kwaad. Twijfel je, trek dan wel even aan de bel bij je vk of huisarts.

Terug
Bovenaan