<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben net 5 weken zwanger en zit met mijn handen in het haar. Inmiddels 10 jaar geleden is er PDS bij mij geconstateerd, ik heb altijd veel last gehad van dunne ontlasting maar dit ging de laatste maanden erg goed.</p><p>Inmiddels ben ik net 5 weekjes zwanger van onze eerste kleine spruit, erg spannend! Maar mijn buik is nu al een week ontzettend hard en opgezet. Ik heb geen harde ontlasting en ga elke dag een keer naar de wc.</p><p>Sinds gisteren heb ik er heftige buikpijnen bij gekregen. Een zeurende pijn van mijn navel tot aan mijn vagina en een gemene stekende pijn in mijn rechterheup. Ook heb ik een zeurende pijn in mijn onderrug.</p><p>Het klinkt misschien stom, maar ik kan ook niet rechtop zitten omdat dan zelfs mijn anus/endeldarm een stekende pijn geeft. Ik heb me door dit alles vandaag ook ziek moeten melden op het werk en ik was in paniek omdat ik bang was dat het mis was
.</p><p>Volgens de verloskundige is dit waarschijnlijk bandenpijn en reageren mijn darmen wat sterker op de veranderingen. Als tip kreeg ik mee om in een warm bad te zitten. (Dit werkt een beetje)</p><p>Nu vind ik deze pijn zelf behoorlijk heftig en ik vraag me daarom af of er meer mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben? </p><p>Liefs!</p><p> </p>