Zwanger en ontzettend veel pijn door PDS

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben net 5 weken zwanger en zit met mijn handen in het haar. Inmiddels 10 jaar geleden is er PDS bij mij geconstateerd, ik heb altijd veel last gehad van dunne ontlasting maar dit ging de laatste maanden erg goed.</p><p>Inmiddels ben ik net 5 weekjes zwanger van onze eerste kleine spruit, erg spannend! Maar mijn buik is nu al een week ontzettend hard en opgezet. Ik heb geen harde ontlasting en ga elke dag een keer naar de wc.</p><p>Sinds gisteren heb ik er heftige buikpijnen bij gekregen. Een zeurende pijn van mijn navel tot aan mijn vagina en een gemene stekende pijn in mijn rechterheup. Ook heb ik een zeurende pijn in mijn onderrug.</p><p>Het klinkt misschien stom, maar ik kan ook niet rechtop zitten omdat dan zelfs mijn anus/endeldarm een stekende pijn geeft. Ik heb me door dit alles vandaag ook ziek moeten melden op het werk en ik was in paniek omdat ik bang was dat het mis was :(.</p><p>Volgens de verloskundige is dit waarschijnlijk bandenpijn en reageren mijn darmen wat sterker op de veranderingen. Als tip kreeg ik mee om in een warm bad te zitten. (Dit werkt een beetje)</p><p>Nu vind ik deze pijn zelf behoorlijk heftig en ik vraag me daarom af of er meer mensen zijn die dit herkennen en misschien tips hebben? </p><p>Liefs!</p><p> </p>

Ik heb zelf met Pasen zulke pijn gehad in mn buik en rug dat ik een uur niet kon lopen. Bleek achteraf ook bandenpijn te zijn. Ik ben wel al iets verder dan jij (inmiddels 24+4), maar heb ook in het begin al wat heftige bandenpijn gehad. Een warm bad, kruik, goede douche en 2 paracetamols per keer helpt mij er doorheen. Gelukkig duurt het elke keer maar een paar dagen, dus hopelijk is het bij jou ook snel weer klaar! Het zal nog wel vaker voorkomen, aangezien je nog maar zo pril zwanger bent, maar als je een beetje weet hoe je ermee om kunt gaan, kun je de dagen wat makkelijker doorkomen. Succes!

Bedankt voor je reactie!
Daar ben ik ook bang voor, dat dit nog vaker voor gaat komen. Het baarde me ook extra zorgen juist omdat ik hier nu al zo’n last van heb. 
Denk dat er niks anders op zit dan dan paracetamol nemen en een warme kruik bij de hand te houden. 
Niet fijn dat je deze pijn ook gehad hebt, maar het stelt me wel gerust dat het herkenbaar is voor andere. 
Bedankt voor de tips en geniet nog van je zwangerschap!?

Ik heb zelf al 15 jaar PDS. En altijd met een aanval en dan diarree. Helaas is het niet te vermijden tijdens je zwangerschap. Want de kleine groeit en duwt alles opzij. Ook de bandenpijn kan het opwekken. Ben 23 weken zwanger inmiddels en helaas vaker aanvallen dan normaal. Het doet zo zeer maar je moet positief blijven voor je kleine baby’tje.
ik heb er dus ook veel last van helaas.
liefs en geniet van je zwangerschap 

Die pijn is erg vervelend. Er is niets wat geheel verzacht, maar zelf gebruik ik macrogol. Gekregen via de huisarts en mdl arts. 

Hoihoi, 
Wat mij heel goed helpt tegen bandenpijn is een verstelbare buikband van de bol.com. ik heb zelf ook PDS en was in het begin vaak  bang dat het niet goed zat met de kleine door eerdere miskramen met krampen als symptoom. Inmiddels herken ik het soort pijn en als ik dan gelijk naar het toilet ga (soms 4 keer per dag)ben ik het ook weer kwijt. Heel veel water drinken helpt me ook om alles op gang te houden. 
Veel succes en geniet van je zwangerschap! Liefs 

Dankjewel voor jullie reacties! 
Ik heb sinds vanmorgen ook veel bruin bloedverlies, behoorlijk van geschrokken maar volgens de verloskundige kan het geen kwaad zolang het niet helderrood is. Daar ga ik maar vanuit, het zal allemaal met elkaar in verbinding staan.. Het is en blijft toch spannend!
Ik heb zelf nog macrogol liggen, ik zal dat ook weer gaan gebruiken! Ook ga ik kijken voor de verstelbare buikband, hopelijk doet het ook wat af bij mij!
bedankt voor de tips!:)

Terug
Bovenaan