zwanger en onzeker

A

Anoniem

Guest
Lieve allemaal

Ik ben 25 en voor de vierde keer zwanger.
De derde is geeindigd in een miskraam dat voor ons heel hard aan kwam.

Ik ben van me zelf erg onzeker als ik zwanger ben.
Alle verhalen op het forum lees ik dan denk ik zou ik dat ook hebben of krijg ik dat ook?

Maar de vraag is eigenlijk nu ik bijna 8 weken zwanger ben of ik wel zwanger ben.
Bij alle drie de zwangerschappen had ik verschillende klachten en nu ben i k alleen wat misselijk en heb nergens zin in.

Ik ben echt bang dat het weer in een miskraam eindigd

Het is allemaal heel verwarrend als je dit leest maar 1 ding is duidelijk dat ik hele dagen aan het denken ben.
Ik ben niet echt depressief of zo maar echt bang, wie herkend dit?????

Hoi Internet,

Iedere zwangerschap is weer anders (zeggen ze).
Ik ben nu 30 wkn + 3 dgn zwanger van ons 1ste kindje.
Ik heb aan het begin van de zwangerschap eigenlijk alleen last gehad van hele erge vermoeidheid, voor de rest eigenlijk niet. Geen zere borsten, geen misselijkheid, niets van al die kwaaltjes waar al die zwangere vrouwen het vaak over hebben.

Vorig jaar heb ik met 6 wkn een miskraam gehad. Toen voelde ik mij ook totaal niet zwanger, ook niet moe.

Deze zwangerschap voelde eigenlijk vanaf het begin af aan al goed, ondanks de weinige kwaaltjes.

Wanneer heb je je 1ste echo?
Ik hoop snel voor je, dan is je onzekerheid meteen minder.

Kruimel

Ik kan je dus wel vertellen dat je de ene zwangerschap zo doorvliegt en de andere niet.
Bij onze eerste had ik 0,0 kwaaltjes (een beetje brandend maagzuur, maar dat mag ik geen kwaaltje noemen) nu met de 2e heb ik bijna alles gehad wat je maar hebben kunt.
Dus misschien dat het bij jou wel andersom is, bij  de eerste 3 allerlei kwaaltjes en nu lekker niks.
Probeer er lekker van te genieten, maar kan me wel voorstellen dat je er onzeker van wordt, had ik ook. Want ik dacht dus echt dat iedere zwangere kwaaltjes "moest" hebben.

Groetjes Miriam (35+1)

Hoi

Ik ben voor de 5e keer zwanger en dit is mijn 2e goede zwangerschap.De eerste en tweede zijn geindigd in een mk.Toen heb ik een zoon gekregen gevolgd door een miskraam en ik ben nu inmiddels al weer ruim 34 week zwanger.Bij mijn zoontje had ik overal last van je kon het niet bedenken of ik had het en bij deze zwangerschap mag ik eigelijk op bekkenpijn en maagzuur na niet erg klagen.Bij alle 5 zwangerschappen was het verschillend.Maak je maar geen zorgen want je kunt niet 1 met elkaar vergelijken.

Wat ik nu ga zeggen is heel moeilijk om te doen (tenminste vind ik wel)

PROBEER niet zoveel op internet op te zoeken of bv bij verhalen te lezen waar het mis is gegaan je maakt jezelf helemaal gek als je dat doet, probeer wat afleiding te zoeken, ik weet niet of je nog ergens een project hebt die je steeds vooruit hebt geschoven, noem maar wat lekker de keuken eens doorsoppen, koelkast schoonmaken of eindelijk eens de zolder onder handen nemen, DAT zijn prima dingen om te doen als je het even niet ziet zitten..

Als je echt zo onzeker bent probeer het dan aan een verloskundige (of wie bij jullie dat doet) te melden misschien kunnen ze hier rekening mee houden en een echo vroeger inplannen, als je 8 weken bent moet er toch wel wat te zien zijn.

Ik weet wel dat ik de eerste week ongeveer 10 testen heb gedaan totdat mijn moeder zei NU IS HET GENOEG! we gaan wat leuks doen, we zijn lekker middagje weggeweest en hebben toen geloof ik een leuk rompertje gekocht. En dat maakte eigenlijk het weer voor een paar dagen helemaal okay!

Internet is een leuk medium maar als je onzeker bent helemaal niets!

Ik hoop dat je snel een echo krijgt en jullie wonder mag zien en je het eindelijk helemaal mag gaan geloven!

Hoi,

Waarom bel je niet of je al een echo kunt krijgen.
Als je zo onzeker bent, doen ze dat wel hoor.

Groetjes.

Hoi

Een eerdere miskraam is trouwens ook een reden om een vroegere echo te krijgen.Als je nu al 8 week bent dan mag je volgens mij nu al 1 hebben met als reden dat je erg onzeker bent over de zwangerschap en echt als je dat kloppende hartje hebt gezien zit je veel beter in je vel.

Hoi,

ik heb in oktober een miskraam gehad, ben nu weer zwanger van een tweeling. Ik heb met 9 weken een echo gehad.   Ook omdat ik erg onzeker was na de miskraam.

Ik zou gewoon de vk bellen en je "probleem" uitleggen.
Succes.

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan