zwanger en op je buik slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nu negen weken zwanger en ik heb misschien wel een hele domme vraag..
Ik slaap altijd op mijn buik en vraag me af of dit nu al kwaad kan en tot hoelang dit kan weet iemand dit?

Alvast bedankt

Groetjes wendy

Hallo Wendy,

Ik ben ook een echte buikslaper. Maar tijdens mijn vorige zwangerschap hield ik dit ook maar korte tijd vol. Het voelt op een gegeven moment gewoon niet lekker meer. Op een gegeven moment werd het op mijn zij-buik liggen met een kussentje onder mijn buik. Toch overweeg ik om tzt een voedingskussen te kopen om deze tijdens het slapen en na de bevalling te gebruiken.
Sterkte!

Groetjes Marieke

Hoi,

Het kan geen kwaad hoor. En op een gegeven moment doe je het niet meer.
Ik heb op mn buik geslapen tot week 25. Toen werd t echt onprettig.
Ik slaap nu op mn zij met een kussen onder mn buik of met een voedingskussen onder mn buik en tussen mn benen.
Dus geniet ervan zolang t kan haha.

Liefs Reneke

Ik ben ook een echte buikslaapster maar zoals al gezegd is voelt t ineens niet lekker meer, ik lig nu ook op mn zij met mn voedingskussen tussen mn benen en onder mn buik of half op mn buik met een been over het voedingskussen heen.
Je vindt vanzelf wel weer een houding dat je lekker ligt, een voedingskussen is wel echt een aanrader om te hebben!

Liefs L81

Hallo,

Wat fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat het geen kwaad kan ik dacht het al wel maar ja je weet het nooit he! Zal het ook zeker eens met een kussen proberen!

Bedankt voor jullie reacties!

xx wen

Hoi Wen,

Ik ben 39 wkn zwanger en soms probeer ik als nog op me buik te slapen gaat automatisch maar je begrijpt dat dit ECHT niet meer kan. Je zal merken dat je op een gegeven moment half zij/buik gaat liggen want op een gegeven moment kan je ook niet meer op je rug liggen. En later ook niet meer op je zij door  bekken pijn door gewicht. Ga lekker expirimenter met kussens. Maar zolang je nog lekker ligt op je buik kan het geen kwaat. De beeb geeft op een gegeven moment wel aan wat hij wel en niet leuk vind qua houding. Of je merkt dat het pijn doet of te veel druk geeft. Wens je een fijne zwangerschap toe.

Liefs va Mariska

Hoi hoi,

Ik ben nu 33 weken zwanger en slaap nog steeds op me buik...
Soms gaat het even wat minder, maar heb er eigenlijk geen last van (gelukkig)..
Succes allemaal..

X

Hoi Wen,
het kan inderdaad geen kwaad. ik slaap nooit op mijn buik, maar ben dat gaan doen toen ik 5 weken zwanger was. geen idee waarom. op een gegeven moment ging het toch zeer doen (ben ook zwanger van een 2ling). volgens de gyn kon het toch geen kwaad. ik heb toen van mijn zusje een voedingskussen gekregen en sindsdien heb ik niet meer op mijn buik geslapen en geen buikpijn meer gehad.
het is wel even wennen, maar ben er erg blij mee.

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan