Zwanger en op vakantie

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

een dilemma: wij gaan aankomende zomer (augustus) op vakantie naar de VS. Alles (vlucht, hotels enzo) is geboekt, maar...we willen graag een kleine!

Nu vraag ik me het volgende af: heeft iemand van jullie ervaring met het op vakantie zijn als je zo'n 25 weken zwanger bent? Ik ben namelijk nog niet zwanger, maar STEL dat het in 1 keer raak is (waar ik niet van uit ga, maar je moet overal rekening mee houden), dan zou ik op vakantie 25 weken zwanger zijn. Ik vraag me af of mijn eventueel dikke buik het vele autorijden en wandelen wat we op vakantie gaan doen zal belemmeren. Wil natuurlijk wel van mn vakantie genieten!

Begrijp me niet verkeerd: we willen dolgraag een kleine, zit gewoon in een tweestrijd...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ukkie26

hé ukkie,
zeker doen, man... wat een uitdaging!!!!
en of je nou zwanger mag zijn of niet, je geniet er echt wel van, hoor..
weet ik zeker
met 25 weken mag je toch nog vliegen??
dikke kus xx

Hoi Martje,

Bedankt voor je reactie (zo lekker spontaan ook!)

met 25 weken mag je zeker nog vliegen hoor (dat had ik natuurlijk al uitgezocht ;)). Ik wil alleen niet het 'risico' lopen dat ik last heb van mn buik en daardoor minder dingen kan doen/zien.

Ukkie26

(PS: en hoeveel vrouwen raken er zwanger in ronde 1...dat zeg ik steeds tegen mezelf...denk dat we er maar gewoon voor gaan...ei volgende week vr).

dit zegt de site
met 25 weken:

Als je erg moe en duizelig bent, kan je hb-gehalte aan de lage kant zijn. Dan krijg je waarschijnlijk staalpillen voorgeschreven om je ijzergehalte op te krikken.
In de auto zal je buik steeds meer in de weg zitten. Maar weersta de neiging om de gordel af te laten. Het beste is het om de rugleuning rechtop te zetten en de driepuntsgordel onder je buik door te laten gaan. Wees niet bang dat de riem te veel op je buik drukt. Het vruchtwater beschermt je kind.
met 21 weken (als je volgende maand zwanger word):

Over de helft! Vanaf nu ga je echt dikker worden, je zult elke week ongeveer een pond aankomen. Je hebt al een stevige buik, maar hij is nog niet superdik. En omdat je je waarschijnlijk energiek voelt, is dit - als je dat wilt - een goede periode om op vakantie te gaan.
Dit is belangrijk als je op reis gaat.

succes ermee!
liefs esther

hoi,
ik heb m'n ei dinsdag als t goed is....
ik probeer me ook steeds voor te houden dat t de 1e x nooit raak kan zijn
hoewel mijn moeder 4 kinderen heeft gehad, en allemaal in de 1e ronde.....
maar ja, dat zou idd wel heel mooi zijn,
jij ook met de 1e ronde bezig??
xx

he ukkie

dit hoorde er ook nog bij(bij 21 weken)

Ga je vliegen, vraag dan een stoel aan het gangpad, zodat je kunt opstaan en wandelen.
Blijf niet te lang in één houding zitten, dan remt de bloeddoorstroming. Ook als je met de auto gaat, moet je geregeld stoppen om de benen te strekken.
Primitieve kampeervakanties kunnen je nu gaan opbreken (luchtbedden, veel te lage of wankele stoeltjes, op de grond bivakkeren). Een beetje luxe mag best!
Overleg je reisplannen met je verloskundige. En zorg dat je weet waar de dichtstbijzijnde arts is.
Neem het telefoonnummer mee van je eigen arts of verloskundige. Als er wat gebeurt, kun je meteen contact opnemen.
Zonnen valt vaak tegen als je zwanger bent. Je kunt slechter tegen de hitte en je kunt last krijgen van pigmentvlekken in je gezicht (zwangerschapsmasker). Zoek dus een plek in de schaduw

Ha Esther,

bedankt voor je reactie. Ik had de stukjes ook al gelezen. Als het in 1 keer raak is, ben ik 21 weken als we weggaan en 25 als we terugkomen. Moet lukken dan, toch?! Site zegt: 21 weken: perfect om op vakantie te gaan...nou, dat doe ik dan ook!

En Martje: het is onze eerste ronde voor het eerste kindje.

Ukkie26

HOi Hoi

Zeker doen tenzij je je helemaal al niet lekker voelt.
Ikzelf ben met een zwangerschap van 30wk nog naar
zuid-frankrijk gereden.Even wat vaker uit de auto In ik
rustte iets vaker maar verder een prima vakantie gehad.
Ik had mij iets beter laten verzekeren mocht de bevalling
daar beginnen,zodat alles goed was geregeld maar ik zal
het zeker doen als ik je was.Ik hoop dat je gauw zwanger
zult zijn.

Groetjes anita

Terug
Bovenaan