Zwanger en op vakantie.....

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wij gaan over 3 weken op vakantie naar Amerika, nu is mijn vraag; ik had ergens gelezen dat je dan een brief moet meenemen van de verloskundige omdat vliegtuigmaatschappijen willen zien hoever je zwanger bent.... Hoe heet zo'n brief? En klopt dit?

Groetjes mickey

alleen als je al behoorlijk ver bent,moet je een soort van verklaring hebben,maar het beste is om dit aan je reisbureau te vragen,of het vliegmaatschappij,ben je pas zwanger bv 12 weekjes en zie je nog niets dan zou ik geen moeite doen,het gaat er hun om dat je niet in de fase zit waarbij je al kunt bevallen,na je 36 ste week mag je niet meer vliegen.

Als wij gaan vliegen ben ik 18 weken, maar ik heb nu al een behoorlijke buik....ik wil geen risico lopen, ik zal het aan mijn verloskundige vragen.

Gr. mickey

hoi hoi mickey,

Ik ben net terug van vakantie.. 27,5weken zwanger terug uit turkije..
het vliegen viel me tegen! normaal werk ik in een vliegtuig dus was het dubbel afzien voor me..
maar goed..
ik heb de kaart die de verloskundige invult (hebben jullie die ook??) mee genomen!
daarnaast zou ik de verloskundige of je huisarts gewoon ff kort briefje laten schrijven over hoelang je zwanger bent en dat er geen rare dingen zijn..
je mag namelijk gewoon vliegen tot 28weken ZEKER!!! de meeste zelfs tot 30weken..
alleen het zitten met je buik en benen is echt niet top!!!

succes

liefs Annemieke

Toen ik 32 weken zwanger was heb ik nog zonder problemen gevlogen. Ik had wel een verklaring nodig van een verloskundige. Dat moest bij deze maatschappij pas na de 7e maand. Maar persoonlijk kan je niet altijd goed zien hoelang iemand al zwanger is dus ik zou het voor de zekerheid altijd meenemen. Iedere maatschappij heeft andere regels dus ik zou het bij je maatschappij ook altijd even navragen.

Groetjes Nova

Ik ben ook in Amerika geweest met een collega die veel verder was dan ik. Ze doen daar zomaar - als je pech hebt - heel vervelend bij het binnenkomen.  

Dus zwangerschapsverklaring, is datum en uitgerekende datum en handtekening van verloskunidge plus kopie kaart meenemen zodat je lekker al je gegevens bij je hebt, mocht er iets zijn.

En bereid je voor, de vlucht viel ons tegen. Wij moesten op zakenreis en dus gelijk door, maar als je kans ziet om eerst een dagje bij te slapen. Zeker doen!

heel veel plezier

Martine    

Hoi,
Ik ben nu 37 weken zwanger van mijn 2e kindje. Met 30 weken heb ik gevlogen naar Malaga. Heen geen probleem. Er werd niet eens naar gevraagd. Op de terugweg vroeg de stewardess bij het inchecken (ik dacht uit belangstelling) hoe ver ik was en toen moest ik een formulier invullen dat ik zelf de consequenties op me nam, etc, etc. Ik vond het nogal raar omdat we heen en terug met transavia vlogen. Zij zij dat je tussen de 28 en 32 weken een formulier in moet vullen op het vliegveld en dat je na 32 weken helemaal niet meer mag vliegen. Ik heb overigens een heerlijke vakantie gehad en nergens last van gehad. Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik met 18 weken gevlogen en toen was er helemaal niks a/d hand. Van een verklaring v/d verlosk. heb ik nog nooit gehoord.
Een fijne vakantie en ik zou je niet te druk maken maar misschien wel even van te voren nachecken bij de maatschappij waar je mee vliegt.

Anne

Terug
Bovenaan