Zwanger en op vakantie

Ik ben momenteel 15 weken zwanger en we zijn van plan om de 1e week van mei op vakantie te gaan. Maar we hebben geen idee waarheen! Nu zitten we er over te denken om nog lekker een weekje naar een zonnige bestemming te gaan, met het vliegtuig dus. Wie heeft er ervaring met vliegen en zwanger zijn? Is dit goed gegaan? Of wat zouden redenen zijn om het niet te doen? En waar moeten we op letten? Kortom wie heeft antwoord op mijn vragen!

Lekker doen!
Je bent dan zo'n 22/23 week zwanger denk ik (even snel rekenen, maar eenmaal niet meer zwanger gaat dat rekenen in weken ineens een stuk beroerder ).
Toen ik 23 week zwanger was van de 2e ben ik nog samen met mijn moeder en de oudste naar de Algarve geweest, heerlijk! Vliegen is prima gegaan en dan had ik nog wel de oudste op schoot! Was de kleine in de buik het overigens niet altijd mee eens  die liep afentoe flink in de rug van zijn broer te schoppen (maar die sliep dus heeft er niks van gemerkt).

Eventueel tijdens het vliegen even paar keer op staan en benen strekken.

En mei is een ideale periode. Nog niet te heet over het algemeen, maar wel lekker warm.

Zou zeggen: veel plezier!

groetjes,
Marije

Inderdaad gewoon doen!!!
Zwanger van de eerste ben ik naar de dominicaanse republiek geweest (was toen een week of 23/24 zwanger) en nu zwanger van de tweede gaan we nog 10 dagen naar egypte in de tweede week van mei, en dan ben ik geloof ik 24 weken zwanger!!
Vliegen is goed te doen hoor!! net als anders, alleen dan met buik!!

lekker doen en nog ff lekker genieten!!

fijne vakantie, x romaty

Hoi,

Lekker op vakantie gaan, nu je je nog heerlijk voelt. Ik zou wel ergens heen gaan waar je geen inentingen voor nodig hebt. Of je moet een bescherming hebben van een oude enting, dan kan het wel. Maar je kunt nu geen malariapillen slikken en volgens mij is het ook beter om nu geen speciale vaccinaties te krijgen. Maar dat kun je zo navragen bij de ggd.

Fijne vakantie!

Keesje

Even een extra vraagje erbij..
Ik ga in Mei ook nog even een weekje naar Zuid-Frankrijk en ben dan 29 weken..
Maar mag je dan wel gewoon in de zon??
Misschien een rare vraag maar had gelezen dat het vruchtwater snel te warm wordt( door bv sauna) maar vroeg me dan af of zonnen wel gewoon mag>??
Of hebben jullie alleen maar onder de parasool gelegen??

Alvast bedankt

Hai,

Vol in de zon warmt inderdaad het vruchtwater op. Je moet zorgen dat je het zelf niet heel warm krijgt en gaat zweten. Gewoon lekker veel in het zwembad of onder de parasol.

Zwanger en vliegen kan prima maar ga niet naar een land waar virussen kunnen heersen zoals Turkije.

Wij zijn naar Toscane gereden toen ik 3 maanden zwanger was en we hebben daar 2 weken vakantie gehad. Ging op zich goed ware het niet dat ik doodmoe was en niks mocht eten want bijna alles is er rauw... Maargoed ik was korter zwanger en zat ook gewoon qua algehele beroerdheid in de verkeerde periode.

gr.Ing

Hoi,
Ik heb wel eens gehoord dat je het risico loopt om een zwangerschapsmasker te krijgen wanneer je te veel in de zon bent als je zwanger bent. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien is het wel verstandig om daar rekening mee te houden.
Verder wens ik iedereen een fijne vakantie!

Hoi,

Ik vetrek komende maandag voor twee weken vakantie naar Curacao. Ik ben dan 23 weken zwanger. Heb er super veel zin in. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je voldoende beweegt in het vliegtuig omdat je eerder kans hebt op trombose. Maar aangezien ik toch om het half uur naar de toilet moet zal dat geen probleem zijn. Het is wel een lange vliegreis maar we wilde verzekerd zijn van goed weer en mijn man gaat duiken  en dan moeten je buiten Europa gaan. Egypte   zou ik nooit aanraden vanwege de slechte hygiene waarmee het voedsel wordt bereid. Op de Antillen is alles goed geregeld en mocht het nodig zijn dan weet ik dat de medische zorg prima.
Dus ik zou zeggen, gewoon lekker nog even met vakantie gaan juist in de periode dat je je geestelijk en fysiek top voelt.

Terug
Bovenaan