Zwanger en op vakantie

Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening; ik ben nu 10 weken zwanger en voel me nu redelijk, maar heb me heel erg misselijk en zwak gevoeld. Mijn vriend en ik willen heel graag nog een keer samen op vakantie en het liefst wat verder weg zoals Cuba. Ik lees overal dat het prima kan als je je goed voelt en als je goed op je eten let, maar ik denk steeds wat nou als ik daar in een ziekenhuis terecht kom. Daar moet je toch niet aan denken?

Heeft iemand misschien leuke vakantie tips? Niet al te ver weg maar wel zon en excursies?

Bedankt alvast!

Een maand voor ik zwanger werd hebben we een reis geboekt naar Thailand. Als we weggaan, ben ik 10 weken zwanger.
Ik maak me er totaal geen zorgen over. Natuurlijk kan er iets gebeuren, maar ja dat kan toch altijd? Dan kun je later ook niet met je kinderen naar een ver land want je moet er toch ook niet aan denken dat zij in het ziekenhuis komen te liggen? Natuurlijk moet je wel wat meer voorbereidingen treffen. Ik neem eten mee (zoals pakjes soep, noodles) zodat ik altijd kan eten als ik me leeg en slapjes voel. Ook moet je je verzekeringspapieren in orde hebben voor als er toch iets gebeurt. Maar misschien doe je dat sowieso al?
Als je je gewoon goed kunt bewegen en je lekker voelt, hoef je je niet druk te maken. Ik denk dat het juist ontspannend is!

groetjes

Hoi Aimee,

Toen ik 13 weken zwanger was zijn we ook op vakantie gegaan naar
de carribean, De vakantie was al geboekt voordat ik zwanger was...!
Ik was ook erg onzeker en bang maar het kan prima hoor!
Let gewoon heel goed op wat je eet, dus zoveel
mogelijk eten op het resort, niet erbuiten. Neem wat extra mee,
bijvoorbeeld pak evergreen of ontbijtkoek en pak crackers!
Altijd fijn voor onderweg, tijdens excursie of als je wat meer honger hebt
voor in je hotelkamer!
Lig niet teveel in de hete zon, i.v.m zwangerschapsmasker en
belangrijk, drink veel water!!!!
Zet de telefoonnr's  van je verloskundige in je telefoon zodat je altijd
kunt bellen als er iets is.
Maar vraag vooral aan hun tips voor als je ver op reis gaat, i.v.m medicatie tegen diaree enz.

Succes en ga lekker nog ver weg op vakantie!
Geniet ervan!
Gr.Annemiek.

Met hoeveel weken wil je op vakantie?
Als het in de eerste 12 weken mis zou gaan (om maar eens negatief te denken), zouden ze hier in Nederland ook niet heel veel doen. Dan is het ook een kwestie van afwachten.
Het schijnt dat in maand 4,5,6 het het beste is om op vakantie te gaan omdat je je dan het best voelt.
Maar goed...ieder mens is anders. Waar voel jij je zelf goed bij?
Ik zou de laatste paar weken liever niet meer op vakantie gaan...maar er zijn genoeg zwangere vrouwen die tot en met de laatste week nog met de auto naar Italie gaan om te kamperen (stond laatst nog ergens een artikel over in zo'n blad jonge kinderen ofzo).

En in geval van twijfel....raadpleeg de arts wat hij/zij ervan vindt. Of je verloskundige!

Fijne vakantie!

Toe ik nog niet zwanger was hebben mij vriend en ik een midweek New York geboekt. Ik was 9 weken zwanger toen we gingen.
Daarvoor had ik alleen last van misselijkheid als ik te laat at, maar waarschijnlijk door de drukte en het tijdverschil, heb ik er daar heel veel last van gehad. De terugreis in het vliegtuig was echt een hel, ik heb vaak de wc van dichtbij gezien... Daarna heb ik nog een week last gehad van een jetlag en ik kon niks binnenhouden.
Als ik het van te voren had geweten had ik niet in die tijd gegaan, maar gewacht tot na de 4e maand. Het is zo zonde want ik hoef nu maar een foto of souvenir te zien en word weer misselijk! En het is dubbelop zonde omdat het de laatste keer met z'n 2-en was en mijn vriend me daar ten huwelijk heeft gevraagd!

wij zijn net een week naar zuid-frankrijk op vakantie geweest, toen was ik 26 weken zwanger en zelfs de 12 uur in de auto waren prima te doen! Mocht er wel iets gebeuren met de baby dan neem ik toch aan dat ze daar net zulke goede dokters hebben als hier.....

Groetjes Brechtje

Bij mijn eerste ben ik met 24 weken op zeilvakantie gegaan in Griekenland. Je kookt dan wel zelf, dus dat is "veilig". Ik vind het geweldig, al had ik heel veel last van bandenpijn en bekkenpijn. Ik had er geen spijt van. EN vliegen ging prima, alleen de gordel zat wat vervelend, maar dat is in de auto ook.

Veel plezier op vakantie, wat ht ook wordt.

Hoi,

Wij zijn net terug van vakantie naar Kreta, ik ben nu 19 weken zwanger en we zijn twee weken weggeweest. De periode dat ik misselijk was en (te) moe was ongeveer een week  voorbij toen we weggingen, dus ik voelde me prima. Ik slik wel sinds een paar weken floradix, dat helpt mij enorm. Ik heb gewoon alles gegeten daar en nergens last van gehad. Ik voelde me zelfs zo fit dat ook ik gewoon de rugdrager met ons kindje van (toen bijna) 2 kon dragen (hij is dinsdag 2 jaar geworden :)) tijdens het wandelen. Het was een heerlijke vakantie! Het tweede deel van de zwangerschap is, zegt men, ook de beste periode voor vakantie. In het vliegtuig ging het allemaal prima. Cuba is  wel verder vliegen dan naar Kreta natuurlijk) maar als je je goed voelt moet het wel kunnen hoor. Als er echt iets mis is, dan kunnen ze in Nederland ook niet veel als je nog vroeg in de zwangerschap bent (voor 24, 25 weken). Ik denk wel dat het heel verstandig is een plek uit te zoeken waar het niet al te warm is. Kreta was nu erg lekker: heel goed zonnig weer, een briesje en rond de 25 graden. Maar een of twee dagen echt heel veel warmer dan dat. Maar over een maand ofzo is het er denk ik niet meer uit te houden als je zwanger bent...

Groetjes, Sara

Terug
Bovenaan