Zwanger en oudste wil het niet

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik ben nu 28 weken zwanger </p><p>Van mijn vijfde kindje. Mijn kinderen weten het nog steeds niet! Ik heb al drie jongens en een meid en vooral de oudste heeft gezegd (hij is nu 20) dat hij als ik zwanger zou zijn,hij gaat weglopen thuis. Ik neem hem erg serieus. Ik ben blij aan de ene kant met mijn zwangerschap maar aan de andere... Ik wil mijn oudste hier niet voor verliezen. Mijn buik is erg klein nog hij ziet het dus nog niet aan me. Maar ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Iemand een ervaring hiermee? Ik moet met de kinderen praten maar hoe?wie had er ook een moeilijk kind en draaide deze nog bij? Ik wil niet dat mijn zoon wegloopt?ik verstop als het ware mijn zwangerschap en heb niet openlijk kunnen genieten...nu ben ik al 28 weken en leef er zowat langsaf. Gek is dat he. Oja mijn zoon heeft een vorm van Autisme. Dus radicaal zijn kan niet bij hem,dat maakt het nog moeilijker...</p>

Ik heb geen ervaring met de situatie, maar ik denk wel dat het heel belangrijk is dat je het heel snel vertelt! Ik denk dat hoe lang je wacht, hoe lastiger het wordt, voor jou en je zoon. 
Misschien hem apart vertellen van de rest. Dat je rustig met hem zit en hem zijn gevoelens laat hebben (ook als dit negatief is). Laat hem merken dat je er ook nog altijd voor hem zult zijn en evenveel van hem blijft houden. Erken zijn gevoel en probeer hem niet te overtuigen dat hij blij moet zijn. 

Heel veel succes!

Oeh jeetje wat lastig... Je hebt het over een moeilijk kind, maar ergens snap ik hem wel. Hij is al 20 jaar, heeft autisme en een baby in huis zorgt toch voor veel onrust en wellicht ook verstoring van zijn nachtrust. Hij is de oudste dus hij weet al van de drie die na hem gekomen zijn wat er ongeveer zal gebeuren.