zwanger en overspannen

Meiden, ik hoop dat jullie wat ervaringen met me uit kunnen wisselen. Ik ben overspannen geraakt in nov. Erg vervelend maar ik heb er veel van geleerd. Begin mei, toen ik zwanger raakte, was ik zo goed als beter. Toch maak ik me nu zorgen. Kwaaltjes horen er bij, ik ben erg moe. Ben nu 11 weken. Maar het is geen gewone moeheid, ik ga me dan weer akelig voelen net als toen ik overspannen was. Dat vind ik heel vervelend en een beetje beangstigend. Ik zal het gerust niet weer krijgen maar ik ben veel liever gewoon moe dan die akelige moeheid. Kan dit kwaad, wie heeft ook zoiets, wie heeft er tips? Alles is welkom.
Marijke
 
Hoi Mareike,

Ik weet alleen dat ik tot ongeveer 13 weken van mijn zwangerschap geen poot kon verzetten, zo vreselijk moe, maar dat ging over (tot nu 35 wk). Waarschijnlijk is het gewoon de periode van de eerste 3 maanden, die zijn toch heel zwaar.

Veel sterkte.
 
je kan het beste toch even naar je huisarts gaan,gewoon me zijn is niet zo erg,dat hoort er nou eenmaal een beetje bij,en ook de bekende kwaaltjes zijn allemaal wel te overzien,Maar als jij je verder zo rot voelt moet je er nu wel wat aan gaan doen,voor dat het alleen maar erger gaat worden en je straks in een depressie komt,want die kun je ook al tijdens je zwangerschap krijgen,niet alleen erna!!!Je hebt straks alle energie nodig als je gaat bevallen!!

sterkte!!!
 
hoi marijke,

volgens mij kun je zelf het verschil wel voelen toch? dat schrijf je tenminste. ik was ook niet vooruit te branden in het begin. omdat ik dacht dt ik een miskraam had gehad wijtte ik het aan een griepje ;)
heeeeel sloom.
komt allemaal goed! lekker veel dingen eten met ijzer erin en zo (en gewoon toegeven aan je moeheid, boek erbij, bed in of bad in). goed voor jezelf zorgen dat vond ik wel helpen. al was t maar een soort placebo effect.

lies
 
Hoi Marijke,

Ik heb me in het begin 3 slagen in de rondte geslapen zo moe was ik. Gelukkig was het met de kerst en had ik twee weken vrij (echt opstaan, klein dingetje doen, naar bed, weer opstaan klein dingetje doen, eten, naar bed veel anders deed ik niet). Gewoon aan toe geven, vertrouw je het inderdaad niet ga gewoon naar je ha die weet er wellicht raad mee. Maar hou het in de gaten want ik heb begrepen dat een depressie tijdens de zw de kans vergroot op een depressie na de zwangerschap en dit schijnt wel goed te voorkomen te zijn.

Sterkte
 
Terug
Bovenaan