Zwanger en paard rijden

Hallo allemaal,

Zijn er hier nog meer vrouwen die zwanger zijn en paard rijden of gereden hebben. Hoe lang konden jullie door rijden? Hebben jullie er veel last van. Ik rij een hoop paarden van anderen mensen. Maar heb de "lastige paarden" waar meer risico bij is al na huis gestuurd.Nou weet ik zelf ook wel dat je van de braafste paarden kan afvallen om het moment dat de schrikken of alleen al een x struikelen. Daarom de vraag wat doen jullie?

dank je wel alvast
 
Ik heb zelf paarden maar ik kan helaas niet meer rijden ivm bekken instabiliteit.
Anders had ik gewoon doorgereden hoor, maar ja dat is mijn eigen paard en daar ben ik door en door mee bekend.
Ik heb ook jaren paarden beleerd en doorgereden voor mijn beroep maar als ik dat nu nog zou doen zou ik alleen de coole kikkers houden waar je zo ongeveer achterste voren op kunt zitten.

Er is altijd risico maar mijn inziens bij verstandig rijden niet meer dan wanneer je in je auto gaat zitten.
Succes met beslissen en luister gewoon goed naar je lijf!!
 
Dank je wel voor je reactie.

Ik luister ook zeker na me lichaam, als die aangeeft het kan niet meer stop ik direct dan is me kindje gewoon veel belangrijker. De verloskundige heeft ook gezegd je kan rustig tot 20 weken door rijden, maar inderdaad wat jij zegt alleen de coole kikkers. Rij zelf ook veel paarden in, maar heb ze allemaal doorgeschoven na een ander dat risico ga ik niet meer lopen hou het nu bij de wedstrijd paardjes die ik eigelijk door en door kan vertrouwen.

 
Dank je wel voor je reactie.

Ik luister ook zeker na me lichaam, als die aangeeft het kan niet meer stop ik direct dan is me kindje gewoon veel belangrijker. De verloskundige heeft ook gezegd je kan rustig tot 20 weken door rijden, maar inderdaad wat jij zegt alleen de coole kikkers. Rij zelf ook veel paarden in, maar heb ze allemaal doorgeschoven na een ander dat risico ga ik niet meer lopen hou het nu bij de wedstrijd paardjes die ik eigelijk door en door kan vertrouwen.

 
Hoihoi,

Ik ben nu 26wkn zwanger van ons 2e kindje. Bij de eerste heb ik tot ruim 7 maanden gereden, alleen op mijn eigen paard. Nu tot 20 weken eigen en andere paarden gereden, en op de manege, en rij nu alleen nog mijn eigen paard, die ken ik en kan ik op vertrouwen, en dat gaat ook prima, wel rustig aan. Alleen het opstijgen wordt lastig...
Inderdaad loop je een risico, maar dat loop je met fietsen etc evengoed, vlgs mijn gynaecoloog is het geen probleem zolang je naar je lichaam luistert.
 
Hoihoi,

Ik ben nu 26wkn zwanger van ons 2e kindje. Bij de eerste heb ik tot ruim 7 maanden gereden, alleen op mijn eigen paard. Nu tot 20 weken eigen en andere paarden gereden, en op de manege, en rij nu alleen nog mijn eigen paard, die ken ik en kan ik op vertrouwen, en dat gaat ook prima, wel rustig aan. Alleen het opstijgen wordt lastig...
Inderdaad loop je een risico, maar dat loop je met fietsen etc evengoed, vlgs mijn gynaecoloog is het geen probleem zolang je naar je lichaam luistert.
 
Tot 20 weken kun je gewoon blijven rijden,het zal daarna wat minder comfortable worden,ik rij geen paard meer nu(ben ook 37 weken zwanger)maar ook de jonge paarden longeren doe ik gewoon niet ook niet me ze lopen,zeker degene die nog kunnen schrikken,dat risico wil ik niet lopen...poetsen dat nog wel,maar bij de benen kan ik alleen niet meer...en hoeven uitkrabben ook niet!!
 
Terug
Bovenaan