zwanger en paardrijden

Hallo

Ik ben zwanger en vroeg me af of er nog meer mensen waren die paardrijden?
ik heb een eigen paard en een hele lieve verzorgster voor 2 dagen in de week.

ik rij nu nog wel alleen wat rustiger aan en doe geen dingen die we nooit doen.
Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.

Mijn paardje is nu ook super lief voor me net alsof ze het voeld.

groetjes 4 kidz

Hoi,

Ik heb ook een eigen paard, alleen is die nog vrij jong, 3,5 jaar. Afgelopen najaar heb ik haar ingereden, maar ze moet nu natuurlijk nog lekker doorgereden worden.
Afgelopen winter heeft ze stil gestaan vanwege ziekte en het weer.
Een paar weken geleden heb ik het weer opgepakt. Ze is natuurlijk lekker fris maar wel lief met rijden.
Ik ben op dit moment nog op zoek naar iemand die mij 1 of 2 x in de week kan ondersteunen.
Ik ben zwanger van de derde, en hou straks natuurlijk minder tijd voor haar over.
Tot hoe lang dnek jij door te rijden, en hoe ver ben je nu?
Ik ben morgen 11 weken, dus ik hoop nog wel eventjes te kunnen blijven rijden!

Groetjes, Ris

Hai,

Ik ben nu zwanger van de vierde, komt bijna overeen met jouw.
Ik rij door totdat ik me er goed bij voel.
Ben nu 16 weken zwanger.
Ook ben ik gevallen toen ik 5 weken was, maar ja ik wist niet dat ik zwanger toen was.
En dan is het nog zo klein.

Als ik niet kan rijden doe ik longeren en veel grondwerk.
Ik heb gelukkig nu wel iemand die me helpt dus dat scheeld kan ik altijd op terug vallen.

hoe oud zijn jouw anderen kinderen en rijden die ook?

Mijn dochter is 7 en rijd ook maar ng niet op de mijne, alhoewel het wel zou kunnen want ze is erg mak en helmaal tegen kinderen.

Bij me laatste dochter at ik na 3 weken er alweer op omdat ik me gewoon super voel, allen anderen zeiden wacht maar ff.
Hoe ga je het combineren met stal?
of staat je paardje aan huis?
Mijn zoontje meenemen naa stal is echt een ramp als het niet kan doe ik het maar liever niet.

De mijne staat op pensionstal en normaal ga ik tussen schooltijden maar nu met de baby moet het s'avonds worden. gelukkig staat ze de hele dag op het land.

groetjes   kidz

Hallo,

Ik heb ook een eigen paard en ben net zwanger van mijn 1e. Hiervoor heb ik 2 miskramen gehad en nu is het allemaal erg spannend en nog heel pril. Ik reed al een tijdje minder omdat ik last heb van mijn stuitje maar mijn vk heeft vandaag aangeraden om voorlopig eerst niet meer te gaan rijden om zo het kindje goed in te laten innestelen (omdat het al 2x is misgegaan). Het was verder niet wetenschappelijk onderbouwd hoor maar meer haar gevoel. Dus voor mij voorlopig even niet meer paardrijden, wil absoluut geen risico meer nemen. Daarnaast is het ook niet het makkelijkste paard... Ik zal binnenkort op zoek naar een bijrijder want vind het wel belangrijk dat hij zijn beweging krijgt.

Ik was wel gewoon van plan om door te rijden net zolang ik me er goed bij voelde, maar ja, dat wordt nu even ietsje anders allemaal.

Iedereen een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes, Hiltje

Ik zit inderdaad een beetje in dezelfde situatie als jou kidz.
Mijn paard staat gelukkig ook op een pensionstal, dus ik hoef geen stallen uit te mesten enzo.
Mijn jongste van 3 zit op kindergarten (duitsland) en mn oudste is net 8 en zit lekker op school, dus kan ik smorgens lekker naar mn paard.
Alleen een baby ga ik niet meenemen, dus wordt het inderdaad in de avonduurtjes.
Ik ga dit weekend ook maar eens een advertentie plaatsen voor een bijrijder.
Mn oudste rijdt ook paard, maar dan op een manege.
Ik wil er naar toe werken dat ze in de zomer op mijn paard kan rijden, maar ik ben zelf nogal bang dat ze er vanaf valt. Mijn paard is heel lief rijden en zeker met kinderen.
Op het moment is ze zo gek als een deur, maar dat zijn de meeste paarden wel denk ik. Ook omdat ze weer 3 weken niks heeft gedaan.

Hai

Ik heb wel een pech ik moet helaas wel uitmesten, maar ja.
zit dicht bij de mesthoop.
Mijn dochter is in augustus acht en die rijd nu ook op een manege.
Dus je vind dat ze al vanf 8 jaar op een paard kunnen?
Ik wil dit ook ggraag en zij wil het ook, maar net zoals jouw ben ik bang met vallen.
Ze heeft een bodyprotector dat wel maar ja.
af en toe mag ze uitstappen, en dan is ze supertrots af en toe en drafje en gaat goed.
Hoe zit het met de bekken.
mijn paard is 1.62 half arabier half kwp bont.

groetjes   kidsz

Hai ris

Als ik in jouw situatie zat zal ik ook niet rijden dus daar heb je gelijk in.
maar ja longeren grondwerk kan je wel doen. blijft die ook in beweging van.
ben wel blij dat ik en mak paard heb maar ja het blijft een dier. en ik heb een merrie dus over het algemeen super maar af en toe echte merriestreken. haha

Als ik niet meer kan doe ik dat natuurlijk alleen en mijn bijrijdster rijd er gewoon maar ik kan altijd op  mijn   bijrijdster  bouwen.

Nog gefeliciteerd en geniet ervan.

groetjes   4kidsz

Je haalt Hiltje in de war met mij, hihihi.

Ik rij nog gewoon hoor!
Ik heb een kleine E-pony, die nog verder door moet groeien. In principe is ze heel lief dus kan mijn dochter er wel op, maar ik ben zelf nogal bang omdat ik weet wat er kan gebeuren.

Terug
Bovenaan