zwanger en paardrijden?

Hallo allemaal, ik heb pas net ontdekt dat ik zwanger ben, moet nog naar de dokter enzo. Nu ben ik een fanatieke ruiter, en spring en cross tegenwoordig ook veel. Kan het kwaad als ik er nu afval? Gebeurt niet zo vaak, maar kan best natuurlijk. Kan het vruchtje dan loslaten, of heb ik het goed begrepen dat het de eerste 15 weken heel goed beschermd in de baarmoeder zit?
 
hey mikmak

de 1e 12 tot 16 weken heb je kans op een miskraam
ik zelf vind het ook heerlijk om te rijden ben nu 6 weekjes zwanger maar mij krijg je met geen voet meer in het zadel maar denk wel dat je kan rijden maar het crossen en springen mischien iets rustiger aan doen en anders eerst je bezoekje aan de huis arts afwachten en kijk wat hij zegt die weet het in ieder geval beter als ik
succes in ieder geval
 
Gewoon lekke rijden joh.
Vruchtje zit echt goed beschermd en als je het al zou verliezen na een val van je paard in dit stadium dan was het uiteindelijk toch losgelaten.
Later in je zwangerschap zou ik zelf ook blijven rijden maar dan niet meer springen en cross.
Luister naar je lichaam en je weet vanzelf wanneer je beter kunt stoppen
 
Ik ben/ was ook een fanatieke ruiter.
Ik heb tot 20 weken gereden( ben nu 34 wk), daarna wist ik niet meer hoe ik van het paard af moest komen en had 's avonds na het rijden last van mijn buik en ben daarom gestopt.
Ik heb het destijds aan mijn verloskundige gevraagd. Ik kreeg te horen dat ik kon/ mocht blijven rijden, je lichaam geeft op een gegeven moment wel aan wanneer het niet meer kan. Ik ging wel steeds minder doen. Nu heb ik ook een zeer makkelijk paard, super braaf en kun je makkelijk een week "laten staan" en daarna een buitenrit stappen dus kon dat vrij lang blijven doen. En als het lichamelijk had gelukt had ik nog wel langer door gereden.

In het begin van de zwangerschap heb ik nog gesprongen maar daar ben ik toch wel vrij snel mee gestopt omdat ik me er niet zeker bij voelde waardoor het ook gelijk niet meer zo goed ging.( ben ook niet de beste springruiter)

Mij is gezegd dat een miskraam niet te voorkomen is maar ook niet te veroorzaken is door bijvoorbeeld te blijven paard rijden.

Kortom, zolang jij je er goed bij voelt en je lichaam een beetje mee werkt kun je lekker blijven genieten van het paard rijden. pfffff wat mis ik het!!!!
 
Hoi,hoi,
Bedankt voor jullie reakties! Daar kan ik wel wat mee. Had zelf al een beetje bedacht dat ik het springen en crossen misschien even moet laten, en gewoon weer dressuurmuts ga worden voor een tijdje. Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat lopen..
 
Hey Mikmak,

Je kunt dit gewoon blijven doen, veel amazones rijden ook gewoon nog wedstrijden!
V grunsven heeft ook nog grote wedtrijden gedaan bijv..
Nu zou ik wel uitkijken met springen en cross idd met de kans op vallen, niet zozeer dat je kindje daar direct last van heeft maar als je door je val iets breekt heb je toch medicijnen nodig en dat kan soms wel kwaad!
Maar stoppen met rijden is niet nodig!!

Gr MJ
 
Hi,

Ik ben nu 12 weken en ik rijd ook gewoon nog op mijn pony. Ik kijk gewoon tot hoelang ik nog met plezier kan rijden en anders stop ik ermee. Ik zou persoonlijk wel stoppen met rijden op manegepaarden, omdat je dan elke keer op ander zit en nooit weet hoe het beest precies in elkaar zit qua streken. Maar op je eigen paard/pony zou ik gewoon lekker zolang mogelijk doorrijden.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan