zwanger en parvovirus (de vijfde ziekte)

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben hier nieuw, dus vind het ook enigszins spannend om mijn verhaal hier te typen. Ik heb onlangs te horen gekregen dat ik (naast mijn dochtertje) geinfecteerd ben met de vijfde ziekte (parvovirus). Helaas heb ik het kennelijk niet gehad als kind. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger.</p><p>Weliswaar geven de statistieken aan dat 90% van de gevallen goed gaan (gezond kind tijdens de zwangerschap en na geboorte). maar op het internet kom ik alleen maar horroverhalen tegen. Helaas kan ik nergens lotgenoten vinden of ervaringsverhalen. Ik ben benieuwd of iemand hier ook mee te maken heeft gehad of in het zelfde schuitje zit. Ook de huisarts en vk leggen meer de nadruk op die 9% kans dat het allemaal mis zou kunnen gaan. Ik wil heel graag mij vasthouden aan die 90% succeskans, maar ik vind het wel heel eng allemaal.</p><p>Ik ben direct van vk doorverwezen naar het ziekenhuis en zal vanaf volgende week daar worden behandeld. Er is geen echte behandeling er voor, eerder een monitoring van hoe en OF de baby zich gaat ontwikkelen. Best klote dit allemaal. Ik hoor het graag, dank alvast <3</p>
 
hoi Betty, ik kwam heel toevallig een doorklik link van oudersvannu tegen en kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Toch even zoeken op de vijfde ziekte. Twaalf jaar geleden was ik zwanger van mijn oudste zoon en kreeg ook de vijfde ziekte. Helaas voor ons zaten wij wel bij die 10%. wij zijn met 17 weken zwangerschap in Leiden geholpen. Onze zoon heeft toen een baarmoederlijke (intra-uteriene) bloedtransfusie gehad en alles is goed gekomen. Wel was het een hele stressvolle tijd. Ook bij ons geen lotgenoten, een unieke situatie. Vandaar dat ik even reageer. Zie dat je bericht van september is, dus hoop voor jullie dat het goedgekomen is en dat jullie niet het hele Leiden traject hebben moeten volgen. Mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje 
 
Terug
Bovenaan