Zwanger en pas bevallen

<p>Hallo dames.</p><p>Ik zit met het volgende. Vrijdag is onze kleine jongen alweer 8 weekjes oud, maar omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest sinds de bevalling schoof vriendlief me vandaag een test onder mijn neus. Wat blijkt?! HARTSTIKKE positief. Heel mooi natuurlijk (door verleden met miskraam, maar ik ben nogal geschrokken. Had eigenlijk komemde week afspraak voor een koperspiraal maar dat kan dus nu niet. Vriendlief is door het dolle heen. Ikzelf ben best sceptisch. Losgezien van dat we ons huis uit moeten over iets meer dan een jaar weet ik niet of we het financieel gaan redden. Laat staan of ik het lichamelijk emotioneel aankan. Tuurlijk lijkt het me onwijs mooi, zo snel op elkaar, kunnen ze goeie maatjes worden.. Maar voor nu zie ik het even echt niet zitten. (Maar abortus ben ik ook fel.op tegen dus de zwangerschap afbreken is geen optie) Daarbij: Ik geef bv en tuurlijk is dat geen garantie voor geen eisprong maar dat ik meteen zwanger zou zijn zag ik ook niet aankomen.. A.u.b. dus geen reacties hierover, want ja, ik ben zelf ook wel volwassen genoeg om te bedenken dat we niet slim zijn geweest.</p><p> </p><p>Wel ben ik op zoek naar mamas die in hetzelfde schuitje zitten.... Hebben jullie tips/ervaringen? Hoe doe je dat met een laag inkomen?!</p><p>Mijn dank is groot.</p><p> </p><p>Liefs</p><p> </p>

Als je pas 8 weken geleden bevallen bent, kan een test nog positief zijn van deze bevalling. Je lichaam moet weer helemaal wennen en het duurt meestal even voordat je eerste menstruatie weer op gang komt. Ik betwijfel daarom of dit een nieuwe zwangerschap zou zijn. Ik denk dat als je dit aan je huisarts of verloskundige vertelt, dat zij hetzelfde aangeven. 
Daarbij vind ik het heel bijzonder dat je binnen die 8 weken dat je kleintje oud is alweer toe bent geweest aan sex! Maargoed, dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen. 

Hoi Mamasindsfeb,

Dat is even schrikken, maar toch gefeliciteerd.
Ik ben 15 november bevallen van onze lieve jongen en had totaal onverwachts 11 maart een positieve test. Wij waren helemaal in shock vooral omdat wij voordat ik zwanger was van onze zoon op de wachtlijst voor IVF stonden. Wij hebben ook niet erg veel moeite gedaan om niet zwanger te worden en daar stonden we in de badkamer totaal sprakeloos.
We waren net blij om na 4 jaar klaar te zijn met verbouwen/klussen en nu konden we weer opnieuw beginnen. Ook alle spullen die je weer moet kopen zoals een kinderkamer zijn toch een aardige uitgave. Gelukkig hebben we allebei een goede baan dus dat is niet zo’n probleem, maar al hadden wij weinig geld zou dat niks met onze keus te maken hebben. Overal is een mouw aan te passen en liefde en aandacht is het belangrijkste voor een kind. Misschien kan je wel spullen overnemen van vrienden of kennissen en anders staat marktplaats vol met koopjes.
Wij hadden al snel besloten voor dit kindje te gaan. Het is toch geweldig dat ze weinig schelen qua leeftijd en veel aan elkaar zullen hebben.
Vorige week had ik mijn intake bij de VK, ik was toen ongeveer 7 weken. Toen ik naar het beeld keek stond ik weer met beide benen op de grond helaas. Ik zag geen hartje kloppen en bij het meten zei de VK dat het ongeveer 5,5 week was.Op dat moment besefte ik hoe graag ik dat kindje wilde. De VK was nog enigszins positief maar zelf ga ik uit van een MA. Vandaag 11.15 moet ik weer langs voor controle. 
Ik zou zeggen ga ervoor en geniet van dit wonder!

@Anke.. Volgens mij verdwijnt HcG 4 tot 6 weken na je bevalling uit je lichaam, heb ik me laten vertellen door de vk... Net als bij een miskraam. Het is nu 8 weken na de bevalling dus vgm betekent het gewoon dat er weer opnieuw HcG in mijn lijf zit... En ja. Ik was er gewoon weer aan toe.. Dat is idd per persoon n eigen beslissing..Dank voor je reactie though..
@DanaH

Wauw. Gefeliciteerd met de positieve test. Wat een bijzonder mkment moet dat geweest zijn. Zeker als je al in een medisch traject zat. (Heel veel sterkte zo. Hoop dat t zo mag zijn!!)..
Het is inderdaad erg schrikken maar ook bijzonder zeg.. Kan het allemaal even niet bevatten maar dank voor je steunende woorden. Lief!

@Anke.. Volgens mij verdwijnt HcG 4 tot 6 weken na je bevalling uit je lichaam, heb ik me laten vertellen door de vk... Net als bij een miskraam. Het is nu 8 weken na de bevalling dus vgm betekent het gewoon dat er weer opnieuw HcG in mijn lijf zit... En ja. Ik was er gewoon weer aan toe.. Dat is idd per persoon n eigen beslissing..Dank voor je reactie though..
@DanaH

Wauw. Gefeliciteerd met de positieve test. Wat een bijzonder mkment moet dat geweest zijn. Zeker als je al in een medisch traject zat. (Heel veel sterkte zo. Hoop dat t zo mag zijn!!)..
Het is inderdaad erg schrikken maar ook bijzonder zeg.. Kan het allemaal even niet bevatten maar dank voor je steunende woorden. Lief!

@DanaH

Terug
Bovenaan