Zwanger en pectus excavatum (trechterborst)

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik ben nu ongeveer 5 weekjes zwanger en het is dus nog allemaal heel pril maar merk vooral 's avonds dat ik een bolle buik heb. Nu heb ik gelezen dat dat door je darmen komt. Nou heb ik ook een pectus excavatum, oftewel een trechterborst waardoor m'n buik meteen wel heel bol lijkt! </p><p>Ik vroeg me af of er hier meer dames zijn met deze aandoening? En of er tijdens de zwangerschap nog dingen een beetje anders gaan dan normaal? </p><p>Ik kan er op internet niet echt iets over vinden dus vandaar dit topic :). </p><p>Liefs! </p><p> </p><p> </p>

Ik!! Ook lisa! Nu 28 weken zwanger met een pectus en nu hartritmestoornis stoornis ontdekt doordat mn hart in de verdrukking raakt door de zwangerschap en de pectus dus. Hoop je nog te pakken kunnen krijgen om te horen hoe t bij jou is afgelopen. Ik maak me nu wel veel zorgen namelijk 

Hoi Lisa, ik heb zelf een milde vorm van een trechterborst in combinatie met flared ribs. Ik merk hier gelukkig niks van tijdens de zwangerschap (ben zondag 37 weken), maar ik weet niet hoe erg de trechterborst bij jou is. 

Hoi Eva, 
wat fijn dat bij jou alles gewoon goed verloopt. Mijn pectus is helaas wel fors en behalve hartritmestoornis nu ook veel last van benauwdheid en pijn onder het borstbeen. Grrr ik wou dat ik de operatie had gedaan als puber, nu kan ik zo weinig...

liefs Lisa  

Terug
Bovenaan