Zwanger en prikkelbare darm syndroom

<p>goedemorgen allemaal, </p><p>ik ben zwanger van mijn eerste en heb van week 5 tot week 7 elke nacht extreme buikkrampen gehad. Ik moest dan echt uit bed om heen en weer te lopen en dan waren de krampen na ongeveer 20 minuten weg. De eerste keer dat ik de krampen kreeg maakte ik me heel erg zorgen maar mijn vk zei dat zolang ik geen bloed verloor me niet druk moest maken. Pas nadat ik er een paar dagen last van had bedacht ik me dat het mijn darmen wel eens konden zijn. Ik heb toen ook van alles geprobeerd maar de krampen bleven snachts komen.. </p><p>nu sinds 2 dagen zijn ze helemaal verdwenen (7+4) . Hebben meer hier last van gehad? </p><p>Opzich ben ik blij dat ze verdwenen zijn maar aan de andere kant voel ik nu helemaal niks meer.. (ja wat wil ik nou eigenlijk haha) </p><p> </p><p> </p>

Mijn PDS is juist enorm rustig (Wel obstipatie, maar dat zijn de hormonen) sinds de zwangerschap. De VK vertelde mij dat vrijwel alle vrouwen met PDS tijdens de zwangerschap er geen last van hebben. Ik heb ook geen aanval meer gehad zoals ik die altijd had. Slechts 1x een bloeddrukdaling na een soort van stortvloed aan ontlasting door de obstipatie waardoor ik bijna van mijn stokje ging. Maar dat is ook alles.
En ik heb juist de eerste 15 weken bloedverlies gehad en blijkbaar heftige bandenpijn. 
Je hebt er goed aan gedaan je VK te bellen, zij weten vaak goed wat er aan de hand is door het benoemen van je klachten. 

Heb ik inderdaad ook gehoord, maar dan van de vrouwen die indd normaal er wel last van hadden en tijdens de zwangerschap niet. Ik had er voor mijn zwangerschap nog vrij weinig last van en nu is het terug gekomen .. 

ik had juist hetzelfde , vanaf 7 weken was het bij mij ook over... 
Kheb heel veel last gehad , ook naar mijn gynaecoloog gebeld maar ze zei mij net hetzelfde "zolang er geen bloed bij komt zien is er niets aan de hand"... 
gistere mijn eerste echo gehad en alles was perfect inorde dus inderdaad de buikkrampen waren gewoon normaal. 
ben ook wel blij dat ik daar voor de moment geen last meer van heb! 

Oh dat is fijn om te horen! Ik heb donderdag mijn eerste echo dus voor nu is alles nog spannend.. vooral de buikkrampen dus aangezien ze echt heel veel pijn deden. 

Oh dat is fijn om te horen! Ik heb donderdag mijn eerste echo dus voor nu is alles nog spannend.. vooral de buikkrampen dus aangezien ze echt heel veel pijn deden. 

Hoi,
ik heb dit ook gehad in de eerste weken, erg veel last van darmkrampen. Ik ben toen orthiflor fam van orthica gaan gebruiken, een probiotica die je veilig kunt gebruiken in je zwangerschap. Bij mij heeft dit heel erg geholpen!! Ben inmiddels 41+2 wk zwanger (ja, echt ?) en heb behalve een paar dagen rond de 20 wk helemaal geen last meer gehad. 

Terug
Bovenaan