Zwanger en puppy

Hoi allemaal,

Wij krijgen een pup in huis als deze 8 weken oud is. Ik ben zelf dan 29 weken zwanger.
Ik heb ook een dochtertje lopen van 2,5 jaar.
Hebben jullie nog tips?
Ik ben met honden opgegroeid en weet dat er veel tijd in zit en straks met 2 kids vast en zeker drukker zal worden ;) daarin tegen ben ik wel bijna een jaar thuis, dus heb ik aandacht voor iedereen ;) en niet te vergeten dat mijn man en ik echt een team zijn haha

Ik heb een hond geen pup meer maar wat ik doe straks ook met de 2 dat me man ochtend uitlaat snel of wat de rijd ook is ik rustig opstart

San de hond uitlaat.
Voor de Kids slaapje nog even snel en dan na dat Kids wakker zijn uitlaten en als me man terug is dan hij dan is die totaal 4 x per dag uit geweest 2 x groot en 2 keer klein of middel

Leuk! Lekker druk maar niet opgeven!
Wij namen een pup toen ik zwanger was van de eerste, die puberde tijdens m'n eerste kraamtijd. Nu bleek de tweede baby een huilbaby en ben ik heel blij dat de hond af en toe even naar oppas kan, want dat is voor iedereen soms even het beste. Tips: zoek een fijne lieve oppas voor je hondje zodat je af en toe even adem kunt halen, er zijn ook dagopvang opties waar ze een dagje kunnen spelen.
Verder je dochter leren rustig met de pup te zijn, niet rondrennen, het is een dier en geen speelgoed (ik ben er enorm op tegen dat een hond altijd maar alles moet accepteren en er kids op de hond liggen of zitten, dat is vragen om problemen). Ons zoontje van 2,5 is dus heel lief en rustig met onze hond en zij ook met hem.
In de eerste puppy bijtfase je dochtertje beschermen tegen de pup en koffieboomwortel kopen, is heerlijk om op te kauwen.

Wij hebben tevens een soort bak gemaakt in de tuin met grind erin en onze hond geleerd om daarop te plassen. Ze gaat nog steeds 2 uur per dag het bos in en poept dan ook, maar die optie is heel fijn als ik alleen met de kinderen thuis ben en niet kan wandelen. Dan kunnen we de wandelingen in de ochtend en de avond doen. Heb het geleerd door tijdens zindelijk worden onze hond te belonen bij een plasje met 'goedzo, plasje doen!'. Vervolgens geoefend tot ze snapte dat 'op de bak' betekende dat ze op het grind ging staan. En vervolgens commando 'op de bak' en 'plasje doen' gekoppeld aan elkaar.
Verder gewoon veel succes, je maakt het jezelf niet makkelijk maar het is ook zo leuk!!

Terug
Bovenaan