Zwanger en rauw vlees

A

Anoniem

Guest
<p>Beste dames,</p><p>Ik voel me een beetje ongerust,</p><p>Ik heb gisteren gegeten bij La place en had daar een hamburger besteld. Na een flinke hap te nemen kwam ik erachter dat de hamburger van binnen nog gewoon rauw was. Uiteraard ben ik terug gegaan en heb ik een nieuwe goed door bakken hamburger gekregen. Nu heb ik vanacht wat buikpijn gehad en maak me toch een beetje ongerust verder voel ik me nu prima, ben nu 20 weken zwanger. De verloskundige kan ik vandaag niet bereiken want die is vandaag alleen bereikbaar voor spoed gevallen. En dit is natuurlijk geen spoed geval .</p><p>Wie kan me een beetje gerust stellen haha :) </p><p>Alvast bedankt ! X </p>

Maak je a.u.b geen zorgen. Iedereen maakt zich altijd veel te druk om alle voedingsregeltjes. Deze zijn opgesteld om je te waarschuwen dat je er rekening mee houd. Gebeurd het een keer? Of wil je lekker 1x per maand een biefstukje eten kan dat naar mijn mening gewoon.
De kans dat er in de bacterie er in zit is kleiner dan je denkt.
Die buikpijn komt waarschijnlijk omdat je zelf er teveel mee bezig bent en je druk maakt. Mocht je echt klachten houden zou ik gewoon bellen en aangeven wat er gebeurd is !

Inderdaad, hier moet je je echt niet druk om maken hoor. Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap af en toe gewoon een toastje gerookte zalm op, een hapje koekjesdeeg met rauw ei, een ei dat net niet lang genoeg gekookt is, een hapje carpaccio of een slokje wijn. Niet wekelijks, maar af en toe een heel klein beetje. Krijgt je kind echt niks van. Ook nu doe ik dat gewoon weer tijdens mijn tweede zwangerschap. Ik bestel zelf geen glas wijn, maar drink wel één slokje mee met het glas van mijn man. En mn kind is gewoon gezond ;) Af en toe een hapje van iets kan écht geen kwaad!

Technisch gezien kan elke hap er een te veel zijn (het gaat tenslotte niet om de hoeveelheid, maar om eventuele ziektekiemen), maar in de praktijk zou ik me niet te veel zorgen maken. De kans dat je ziek wordt van rauw vlees is niet zo heel groot, en dat je wat buikpijn hebt betekent niet gelijk dat je iets ernstigs hebt opgelopen. Mochten je symptomen nou heftiger worden, zou ik wel even aan de bel trekken, maar de kans is idd groter dat je buikpijn hebt van de zorgen, niet van het eten zelf ;)

Terug
Bovenaan