Zwanger en rolstoelgebonden.

hoi

Ik ben nu 16 weken en 5 dagen zwanger, en we zijn er super blij mee.

Ik zit al meerder jaren in een handbewogen rolstoel. Nu vroeg ik mij af of er hier meer mensen zijn die in een rolstoel zitten en zwanger zijn of al moeder zijn.

op internet kan ik erg weinig vinden over aanpassingen ervaringen etc. Ik zou graag met andere in contact komen die in een vergelijkbare situatie zoeken.

ook ben ik dus op zoek naar informatie over aanpassingen het verkrijgen hiervan en de mogelijkheden.

Met mijn zwangerschap gaat alles gelukkig helemaal goed!

groetjes Iesemies

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kijk je toevallig de serie van luizenleven naar luiers?  Daar doet ook een stel mee waarvan de vrouw in een rolstoel zit. Zij hadden al een aantal aanpassingen bedacht, die ze in de serie laten zien! misschien heb je er iets aan.

Groetjes

heey.

dat kijk ik ook ja! Is ook erg interessant zen zitten zeker dingen bij waar we wat aan hebben. Dus dat is mooi begin.

Omdat dat programma niet alles kan behandelen blijven er vragen.

vraag me af wat andere voor oplossingen hebben en hoe die het ervaren. Pook krijgen we regelmatig negatieve reacties. Hoe gaan andere daarmee om etc.

bedankt voor je reactie!

Ik ben niet rolstoel gebonden maar ik kan mijn rechter arm/ hand niet gebruiken, wel als ondersteuning maar dat is dan ook alles.  Als we wat verder zijn in de zwangerschap (nu bijna 7 weken) zal ik me daarin ook moeten verdiepen.

wij zijn voor medische redenen bij de fertiliteitsarts geweest, een week later was ik trouwens positief getest.. Maar die zei letterlijk; weet je wel zeker dat je een kind wil want dit vergt erg veel van jou...

Daar kon ik t mee doen...

Maar natuurlijk kun je dat en anders navraag doen bij de revalidatie arts of fysiotherapeut.

Heey.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik heb komende week een afspraak bij de revalidatie arts. Zij weet het nog niet. Of ze positief is weet ik niet. Ben nu met de fysiotherapeute bezig te slaan en met steun in huis stukjes te lopen, dat vond de revalidatiearts ook geen goed idee. Maar het gaat nu wel steeds iets beter! Al zal ik mijn rolstoel  altijd nodig hebben. La ik 10 meter kan lopen is het veel dus ja. Dat besef ik ook.

zal dan gelijk vragen of de ergotherapeut of maatschappelijk werk iets kan. Ik ga elke week 2 x naar de fysiotherapeute zij vind het erg leuk voor ons maar weet niks v d hulpmiddelen o.i.d.

de arts in mijn behandelend ziekenhuis staat er gelukkig positief in! ( anders hadden we het ook niet geprobeerd) . De artsen in het ziekenhuis in onze omgeving vonden het ook geen goed idee omdat ik in een rolstoel zit en beperkt ben in mijn energie. Zeker niet leuk die negatieve reacties.

Maar ga ervoor! En geniet!

Terug
Bovenaan