Zwanger en sauna/beautyresort

hallo allemaal,

ik ben nu 13 weken zwanger en lees verschillende verhalen op internet over het wel of niet naar de sauna gaan tijdens je zwangerschap. Wie weet hier meer over?

op zwnager sites maar ook op sites van sauna's staat er vaak wel wat over op. zolang jij geen ontsluiting of gebroken vliezen hebt is het niet erg. ben je het gewend bijv maandelijks dan is het geen probleem maar ben je niet gewend ga dan niet ineens je zelf blootstellen aan hoge temperaturen. ik wil met 21 weken nog wel gaan maar wij gaan voor zwembad, stoombaden, kruidenbad en die sauna's zelf is ons toch te heet. dagje relaxen gaat het om. veel plezier

Als je het gewend bent is het na 3 maanden geen probleem. Ik leek mij niet prettig en ben pas weer gegaan na mijn zwangerschap en borstvoeding.

Hi,

Ze zeggen dat het geen probleem is, als je het van te voren ook gewend bent. Dan is je lichaam er aan gewend. Ga je nooit naar de sauna, dan wordt het niet afgeraden, maar moet je extra opleggen.

Ga bijv. kort in de sauna zelf en ik heb wel eens gehoord dat je beter geen koud bad daarna kunt nemen. Je moet natuurlijk wel afkoelen, maar dat kan ook door eerst lauw te douchen en daarna in het "gewone" zwembad te gaan of evt. buiten te wandelen.

Verder kun je wel in de bubbelbaden, kruidenbaden of kun je jezelf laten verwennen met een massage of behandeling.

Mits natuurlijk inderdaad geen vliezen gebroken of ontsluiting hebben.

Gr. Tamara.

hoi,
ik ben nu bijna 20 weken zwanger en ben twee weken geleden voor het eerst naar de sauna geweest sinds ik zwanger ben. heerlijk om even te ontspannen. de verloskundige raadde me het af, maar bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook gewoon naar de sauna geweest. wat wel prettig kan zijn is om inderdaad korter te gaan of in een sauna met een lagere temperatuur en daarna niet in een dompelbad, ivm het te grote verschil tussen warm en koud. verder is het natuurlijk handig om direct te stoppen als je duizelig wordt of je niet lekker voelt.
groetjes, Moon

ik ga ook weer sinds ik de drie maanden voorbij ben, heerlijk even ontspannen. Wel in de sportschool en die gaat tegenwoordig niet meer over de 80 graden om 1 of andere vage reden maar komt mij wel goed uit nu. Ik doe ook geen koude douche meer daarna. genietse!

Terug
Bovenaan