Zwanger en schildkliermedicijnen

Hoi allemaal,

Voordat ik zwanger werd slikte ik 12.5 mcg euthyrox voor mijn schildklier.
De waarde was destijds 4.2 TSH.
Bij iets meer dan 4 weken zwangerschap zijn mijn waardes weer bekenen. TSH is nu omhoog geschoten naar 20! T4 is 11. Ik moet de dosis verdubbelen (dus 25mcg) en over 6 weken pas weer bloedprikken. Ik ben benieuwd of hier nog meer mensen zijn met een te traag werkende schildklier en wat de eventuele waardes en hoeveelheid medicatie is. ?
 
Ik heb ook een te traag werkende schildklier.
Heb de gehele zwangerschap elke 4 weken controle gehad.
De medicatie moest ook omhoog. Is gedurende de zwangerschap 4 keer verhoogd. Van 100, 125, 137,5, naar 150.
Zoals ik begreep moet bij een hypothyreoïdie de medicatie met 25-30% verhoogd worden.
Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon tussentijds nogmaals laten prikken.
 
Hier ook een traagwerkende schildklier. Ik hoefde geen extra medicatie, wat ongebruikelijk is. Maar na de zwangerschap mocht ik halveren. Vandaar dus, bleek achteraf, dat ik niet omhoog hoefde tijdens de zwangerschap.
Maar ook ik moest elke 4 weken, en als het tussendoor niet goed zat vaker. Je schildklier afwijking kan grote invloed hebben op de zwangerschap. Dus misschien even met je internist rond de tafel gaan zitten, of een second opinion vragen.
 
Hier de ziekte van Hashimoto toen ik zwanger wad moest ik naar de huisarts om te bepalen wat we gingen verhogen ik slikte daarvoor 137 mg. Toen ik zwanger was moest ik 162.5 mg slikken en omdat ik last heb van mijn schildklier onder controle van dd gyneacoloog en de internist. Na de bevalling zak je weer naar je oude Mg.

En je moet wat vaker bloedprikken om je waardes te bepalen?

Succes
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie!
Ik heb de huisarts gesproken en ik mag nu na 4 weken weer bloedprikken om te kijken hoe het ervoor staat. Dat is beter dat 6. ?
Jullie ook allemaal succes en geniet ervan. ?
 
Terug
Bovenaan