Zwanger en school

A

Anoniem

Guest
is er iemand die zwanger was terwijl je naar school ging. Dan bedoel ik in deeltijd. Dat je al samen woonde, een baantje had en in deeltijd een opleiding aan het doen was en dat je zwanger werd. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Hoi zonnestraal,

Ik heb een paar collega's gehad die ook met een opleiding bezig waren en aan t nadenken over zwangerschap. het is echt verschillend wat ze hebben gedaan, de een heeft gewacht tot de laatste paar maanden van de opleiding maar is ondertussen al 1.5 jaar bezig en de ander heeft t gewoon gedaan en heeft een paar maanden gemist maar later weer ingehaald. het is dus net wat je wil!

Liefs Jacqy

Ikzelf doe een HBOthuisstudie (Psychologie) en heb gisteren waarschijnlijk positief getest (even nog een slag om de arm houden, hihi). Ik heb daarnaast ook een baantje voor rond de 25 uur, en ben net klaar met mijn stage. Het was een héle drukke tijd, ik hoop dat het nu iets rustiger en vrijblijvender wordt (ik bedoel omdat de stage achter de rug is, maar ik doe er nog wel vrijwilligerswerk). Qua tentamens en verslagen ben ik druk bezig, en ben ik van mening dat het samenkan met zwanger zijn of een kleintje hebben. Maar ja, je weet nooit hoe het loopt en wat voor een kindje dat je krijgt. Ik moet nog anderhalf jaar, dus ga als alles goed is en gaat, bevallen voor ik afstudeer. Deze opleiding wordt gevolgd door heel veel mannen en vrouwen die kinderen hebben, en ook vrouwen die zwanger waren toen ze met de opleiding begonnen. Het voordeel van een thuisstudie is dat je geen college's volgt en alleen gebonden bent aan praktijkdagen en tentamens. Maar ook dat is te plannen, mits je discipline hebt. Ik mag zes jaar over deze driejarige opleiding doen, en ben er volgende maand vier jaar mee bezig. Dus het moet raar lopen wil ik dat niet gaan halen. Heb het afgelopen jaar heeeeeel hard gewerkt omdat ik een zwangerschap voor ogen had. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Nou, heel verhaal, maar misschien heb je er iets aan???

Liefs, Kim

Dag dames,

dank je voor jullie reacties. Ik zelf ga eigenlijk net beginnen met de opleiding, dus ben heel erg benieuwd hoe het allemaal gaat. Ik ben heel erg hard opzoek naar een stage/werkplek die ik kan combineren met mijn opleiding. Zou ideaal zijn. Gister tegen mijn schoonouders verteld dat ik weer de schoolbanken in ga, voor een dag in de week en toen vroegen ze hoe het nou verder gaat met zwanger worden. Mijn vriend zei eigenlijk meteen dat ik weer aan de pil moest (heb daar totaal geen zin in) en daar stond mijn schoonmoeder van te kijken. Zij verheugt zich er erg op om oma te worden. Ze vroeg ook of het niet te combineren viel. Ben er hard over aan het nadenken, maar denk wel dat ik het goed kan combineren. Heb gelukkig hele goede vriendinnen die ons heel graag willen helpen als er een kleine in het spel zou zijn. Ben net 9 weken zwanger geweest en die paren weken waren al heerlijk. Alleen al het idee dat er iets in je groeit. Maar we wachten af.

Hoi,
Ik ben zwanger geworden toen ik in het tweede jaar zat aan de universiteit. Voor mij viel dat erg goed te combineren. Heb examens goed kunnen spreiden. Afgelopen schooljaar is m'n zoontje dan op de creche gegaan van de universiteit. Nu moet ik nog een jaar studeren en ik hoop naar het einde van het schooljaar toe terug zwanger te zijn.
Veel succes met zwanger worden en met je opleiding!
jasm.

Hallo,

Mijn naam is Iris, en  ben al even een tijdje hier niet geweest, ben 28 jaar zit in  ronde 11   voor ons eerste kindje.
Ik wou vorig jaar al een opleiding gaan volgen maar door een evt. zwangerschap heb ik het toch maar niet gedaan.
Nu ik nog steeds niet zwanger ben heb ik de knoop doorgehakt, en ga ik toch weer een opleiding volgen.
Mocht ik zwanger worden dan zien we dat wel je kunt toch niet alles plannen.
Ik ben erg blij dat ik het nu wel ga doen.
Misschien duurt het nog wel  een tijd  dat ik zwanger ben.

Groetjes Iris

Terug
Bovenaan