zwanger en schuldhulpverlening?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me wat af voor iemand.
Een vriending van mij zit in een schuldhulpverlening, en ze wilt graag een kindje. (financieel denkt ze het wel te redden) Ze vroeg zich zelf wel af of dat wel mag. Dat ze er niet uitgegooid word of iets dat het haar niet verder in de problemen brengt. Spullen ect heeft ze nog maar de vraag zelf durft ze niet aan de budgetcoach te vragen omdat ze bang is dat er bijvoorbaad gezegt word nee dat geeft problemen, terwijl als ze misschien zwanger is en het zegt het minder erg zou zijn. Maar wat gebeurd er dan? Weet iemand dat? Zelf is ze niet actief met forums ect. Dus dacht voor mij weer een topic.

Groetjes

Volgens mij wordt je niet uit de hulpverlening gegooid ofzo, maar wat ik me afvraag is of het wel verstandig is om zwanger te worden terwijl je in de schuldhulpverlening zit.
Ze denkt het zelf te kunnen redden, maar ik weet vanuit mijn omgeving, dat je echt heel weinig overhoudt elke maand.
Ik snap dat als je zwanger wilt worden, je dat leiver gisteren dan vandaag wilt, maar is het niet verstandiger om nog even te wachten? Tot ze finacieel wat sterker staat? Het gaat tenslotten net alleen om het hier en nu, maar ook om het (evt) vast sparen voor de opleiding ed van je kindje. Wj willen tegen die tijd toch ook elke maand al wat geld opzij zetten. Opleidingen gaan steeds meer geld kosten en het is al klauwen met geld!

Maar om even terug te komen op je vraag. Ik denk niet dat je haar uit de hulpverlening zullen zetten, maar ze zullen haar het zwanger worden op dit moment, in dit traject wel sterk afraden.

Ik weet niet of je vriendin werkt of kan werken, maar twee banen maakt dat je wel sneller schuldenvrij bent. Hoewel kinderopvang voor lage inkomens wel meer gesubsidieerd wordt, kost dat toch ook geld.....

Maar ik snap het ook wel, het is zo vervelend om te wachten... T ligt er misschien ook aan hoe lang ze nog moet en hoe oud ze is?

Moeilijke keuze. Ze zeggen wel altijd: waar er liefde is voor een kindje, komt het financieel ook wel goed. Maar toch, ik zou persoonlijk de kinderwens, als het kan, toch uitstellen.

Ja ik zelf zou het ook niet doen, ik weet ook niet precies hoe het zit. Ze is 32, ze werken wel beide en hebben al een kindje. Ze moeten nog 2jaar en ja de hormonen he. Maar ja die angst dat ze eruit gegooid worden...Tja wat moet je ervan denken. Ene kant snap ik dat wel andere kant ja moet iemand anders zn droom aan de kant zetten. Heb er wat over opgezocht kan ook niet veel vinden, er staat overal dat het niet verboden is maar bla bla bla. En ergens anders staat je moet je maximaal inzetten om financieen in te brengen en kind kost geld dus minder financieen. Dan brengt het dus in gevaar maar goed. Echt een duidelijke Ja of Nee staat er niet!

groetjes

Als ze nog een jaar kan wachten en ze word dan zwanger is ze rond de bevalling klaar met de schuLdhulp verlening. Kunnen ze niet de komende maanden iets meer afbetalen dan word die 2 jaar weer verkort

weet niet hoelang ze nog in de schuldhulpverlening zit?

maar je word er niet uit gegooid.
je hebt kans dat er een extra bedrag bij gerekend word omdat je kinderen heb, krijg je iets meer te besteden.
weet alleen niet of dit gebeurt als je er al in zit en een kind krijgt, of dat je al een kidn heb en er in komt.
je hebt dan wel weer recht op kindertoeslag en kind gebondenbudget.

aanschaf van de baby spullen ,zijn erg duur.
ook al maak je het zo goedkoop mogelijk.
ik zou al 600,00 kwijt zijn,(wij willen een derde en ik heb geen babyspullen meer)
en niets is zo leuk als zelf te gaan winkelen voor al die babyspullen in de winkel.

maar goed als haar eierstokken rammelen, dan kom je er wel.
mijn schoonmoeder heeft met drie kinderen een een uitkering het ook altijd gered!
ja het was allemaal erg zuinig, maar ze zou het zo weer doen..
maak je keuze, niemand bepaald voor jou of je wel of niet zwanger word.

(voor je vriendin dan he)

succes

Terug
Bovenaan