zwanger en scoliose

Hoi,

Zijn er meer zwangeren met een scoliose? Heb je daar meer last van? ben erg nieuwsgierig, ben nog maar 5weken maar heb al behoorlijke rugklachten. Komt dat door mijn (dubbele, 1x in de lendewervels en 1x in de borstwervels) scoliose of heeft iedereen dit?
Voor mijn zwangerschap had ik amper last van mijn scoliose..
Graag tips!
 
ik heb zelf lichte scoliose en ben zwanger van de tweede (zondag 12weken)
bij mij zoon begon in met 10weken meer last te krijgen maar had toen ook nog therapie die ik acuut moest stoppen ivm de zwangerschap.
omdat me bekken er ook op reageerde(bekkeninstabiliteit) moest ik met 25weken in de ziektewet en met 32weken was echt alles een opgave en lag ik voor namelijk plat.
na de bevalling een therapie gehad van ruim 10maand en zins dien kan ik weer normaal functioneren.

nu heb ik de therapie afgerond en heb nu zins week 10 a 11 last van me rug en dat is niet continue maar wel dagelijks een keer..
 
Dat klinkt alsof ik van mijn roze wolk ga afvallen.. Word al af en toe wakker van de rugpijn. Zal dus alleen maar heftiger worden. Zijn er ook tips die de klachten kunnen beperken?
 
ga therapie volgen bij speciale therapeut voor zwangere dat heeft mij erg gehopen.. hier heet dat pelvic vraag het anders aan je verloskundige..

zij heeft me begeleid naar de bevalling toe en na de bevallig tot ik weer bij me eigen therapeut kon(fysius)

blijf gewoon lekker op je roze wolk het is meer dan waard anders zou ik nu ook niet zwanger zijn van de tweede
ik heb gewoon pech gehad dat ik nog onder behandeling van de therapeut stond en alles net/nog niet sterk genoeg was voor een zwangerschap
 
Thanx. Ik had al gezien dat er bij sommige fysio's een soort van zwangerschaps gym werd gegeven, maar meestal vanaf je tweede trimester. Zal er achter aan gaan bellen om te vragen of het niet eerder zou kunnen mogen.
Blijf ik intussen lekker op mijn roze wolk zitten :)
Hoe ver ben je nu van je tweede?
 
Terug
Bovenaan