<p>Hoi Dames, </p><p>Ik vind dit een ontzettend moeilijke topic en schaam me er bijna voor, maar het zit me zo dwars dat het me ook gewoon van het hart moet en hoop ergens herkenning te vinden. </p><p>Mijn vriend en ik zijn er sinds kort achter dat ik zwanger ben, allebei ontzettend blij mee want dit was onze grootste wens. </p><p>Nou is onze relatie nooit echt van zijn leien dakje gegaan. Aan het begin van onze relatie, kort nadat we samen zijn gaan wonen, had ik aardig wat persoonlijke problemen waardoor we besloten uit elkaar te gaan. Echter mistten we elkaar enorm en zijn we een aantal maanden later weer bij elkaar gekomen. Een aantal maanden daarop dezelfde situatie, maar dan door persoonlijke issues van mijn vriend. Wederom weer bij elkaar gekomen omdat we gewoon het gevoel hadden dat het meant to be was en we de gezamenlijke droom hadden papa en mama te worden van ons gezamenlijke kindje. Helaas is het vanaf de laaste keer dat we weer bij elkaar komen nooit echt meer soepel gelopen, we moeten beiden ontzettend ons best doen voor de relatie en niks gaat voor ons gevoel vanzelf. Zelfs weer een aantal keer op het punt gestaan uit elkaar te gaan maar we konden het niet over ons hart verkrijgen: we horen bij elkaar en worden SAMEN papa en mama. Nu is dit dus het geval en zijn we daar ook ontzettend gelukkig mee, maar de relatie wordt er niet beter op.. Ik geef mijn hormonen nog de schuld maar ergens weet ik ook dat ik dat niet eeuwig kan blijven doen. Ik denk dat we het wel redden samen, dat hebben we altijd gedaan en we houden van elkaar, maar nu er een kindje op komst is maak ik me zo ontzettend zorgen hierover. Nu kun je niet meer zo makkelijk de keuze maken uit elkaar te gaan, nu ben je voor eeuwig door je kind aan elkaar verbonden, in ben financieel gewoon best afhankelijk van hem en zal het alleen met een kleintje moeilijk redden. Ik wil hem helemaal niet kwijt, en ik weet hij mij ook niet. Maar deze situatie baat me zo'n zorgen nu en in ga ineens aan alles twijfelen..</p><p>Mijn vraag of er (aanstaande) mama's zijn die dit herkennen en/of tips hebben. Dat zou me heel erg helpen.. </p>