<p>Hallo,</p><p>ik heb jullie advies nodig.<br />Mijn vriend en ik zijn 6 jaar samen. Onze relatie loopt al langere tijd niet meer lekker en we waren van plan om een pauze te nemen. Door een ongelukje ben ik zwanger geraakt. Ik ben 26 en ben eigenlijk wel klaar voor een kindje. Mijn vriend is het hier echter niet mee eens en wil dat ik het laat weghalen. Dit doet me enorm veel verdriet en daardoor twijfel ik nu ook. Waarschijnlijk loopt onze relatie ten einde hoe dan ook. Kan ik dit wel alleen? Ik heb zoveel vragen. Voor hem is er in ieder geval geen andere optie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.</p><p>groetjes,</p><p>Roos</p>
 
Hey lieve Roos, 
Je kunt dit zeker alleen! Daar moet je nooit aan twijfelen. Tuurlijk zal het pittig worden en soms ook zwaar, maar zolang jij je best doet en alle liefde geeft die je in je hebt schiet je nergens tekort ♥️  heb je ook familie die je eventueel kan ondersteunen? 


ik kan natuurlijk niet in je relatie kijken, maar het komt over alsof dat niet meer goed komt. Laat je nooit beïnvloeden door iemand anders, zeker niet wat dit betreft! Luister naar je eigen gevoel, wat wil jij zelf? Volg jouw gevoel! 
 
Hi,
Wat een nare situatie!
Allereerst sterkte met je relatie.
Betreft je ongeboren kindje, kies wat zelf goed voelt en niet alleen wat hij wilt.
Jouw lichaam, jouw keuze.
En als je ervoor gaat dan weet ik zeker dat je het absoluut aan kan. Er zijn vast mensen om je heen die je zullen steunen, en anders zijn er ook diverse instanties die je kunnen helpen/begeleiden.
Alles komt goed.
Welke keuze je ook maakt.
 
Hoi,
Wat lastig zeg. Een echte oplossing is er natuurlijk niet. En het is ook geen makkelijk dillema! Je moet zeker doen wat voor jou goed voelt, maar zijn wens ook respecteren.
Is het wellicht een optie dat je het alleen doet, en hem van zijn plichten kan ontzien? Ik weet niet wat daar juridisch mogelijk mee is. 
Ik ken wel een stel in een soortgelijke situatie waarvan de man deels gedwongen wordt erbij betrokken te zijn terwijl hij nooit een kinderwens had. Ze waren ook altijd 4dubbel veilig. Maar een ongelukje was toch gebeurd. Juist omdat ze nu zoveel strijd hebben k.dat zij vind dat hij zijn verantwoording moet nemen, maar hij ook liefst een abortie wilde, lijdt het kind er ontzettend onder. 
Wat er ook gebeurd en waar je ook voor kiest, zorg dat het kind er zo min mogelijk onder lijdt.
Veel wijsheid gewenst!
 
Terug
Bovenaan