Zwanger en snel aankomen

Hallo allemaal,

Wauw na een jaar ziekenhuis behandelingen ben ik dan eindelijk Zwanger!! Vandaag 8 weken.
Maar ondertussen al 3 kg aangekomen. Gaat wel snel.... (en ik wil het nog een tijdje verborgen houden!!)

Hebben meer vrouwen hier ervaring mee??
Vriendin van mij is 13 weken zwanger en net een halve kilo aangekomen.

Ben dan ook slank van mijzelf (54 kg en 169cm lang.)

Ik hoor graag jullie ervaringen!!

Maar ondanks dat onwijs blij!!!!

Allereetst; gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het na zo'n lange tijd gelukt is!!
Ik kwam in de eerste weken ook heel snel aan, en dat terwijl mijn buik haast niet groter werd, ik was toen ik 20 weken zwanger was al meer dan 8 kilo aangekomen maar mensen zagen niet aan mij dat ik zwanger was.
Ondertussen ben ik 37 weken zwanger en 14 kilo aangekomen, mooi op het gemiddelde voor iemand met mijn BMI.
De mensen die heel dichtbij je staan zullen het misschien wel doorhebben, maar mensen die verder van je af staan waarschijnlijk niet. Hou er gewoon rekening mee dat je niet te strakke truitjes aandoet.

Mijn vader zei ook al dat ik dikker was geworden! Hij weet nog niet dat ik zwanger ben en ben ook pas 9 weken en 3 dagen! Dus ben bang dat het bij mij ook vlot gaat haha 

Gefeliciteerd! Iedereen is anders! Niet druk om maken. Ik ben maar 10 kilo aangekomen tijdens mijn hele zwangerschap. Mijn schoonzus wel 20 en bijna zelfde postuur. 

Gefeliciteerd! Ik zit in de 9e week en pas geen 1 broek meer?
Ik kon mijzelf niet in dwang houden en heb alles wat los en vast zat gegeten.. Ik durf niet eens op de weegschaal te staan hihi.

Hoi Liesbeth, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet to the max en probeer je niet druk te maken over die kilo’s. Weegschaal gewoon weg doen :) ieder lichaam is anders, iedere zwangerschap is anders. Bij onze eerste was ik binnen no time ook behoorlijk wat aangekomen: bij de termijnecho bij 12 wkn al 8 kilo (dat ik dacht wowww en ik ben nog niet eens op de helft...) maar had toen een te laag BMI en iedereen riep alleen maar dat ik er zo goed uit zag hahaha. Gewicht was ook over mijn lichaam verdeeld want kan me herinneren dat ik bij 20wkn echo nog mijn gewone broek aan had. In het tweede trimester stabiliseerde gewicht en in derde trimester ging het weer hard met de kilo’s. In totaal die zwangerschap 25 kilo aangekomen...was er trouwens ook zo weer af. Bij tweede zwangerschap maar 15kilo aangekomen. 
Probeer de getalletjes op de weegschaal los te laten en gewoon gezond eten en bewegen voor jezelf maar vooral voor dat prachtige mini mensje in je buik!

Terug
Bovenaan