Zwanger en snotverkouden

A

Anoniem

Guest
Helaas heb ik te kampen met zware verkoudheid en verstopte neuzen. Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips voor me. Welke bneusspray kan ik het beste gebruiken (zo weinig mogelijk natuurlijk, maar het is niet uit te houden zo)

Alvast bedankt

Hoi hoi,
Ik heb er nu ook last van.... Ik ben zelf niet zo van de sprays en medicijnen. Een goed bad/douche wil bij mij wel helpen en elke dag even naar buiten, frisse lucht!
Succes ermee!
Groetjes Loes

Een paar topics hieronder staat ook de vraag wat je wel en niet mag gebruiken. Het beste natuurlijk om het met stomen ed op te lossen, maar ik heb afgelopen voorjaar alles ontstoken en vast gehad. Kreeg van de dokter een neusspray voorgespreven die je wel tijdens de zwangerschap mag gebruiken. In anderen zit een slijmoplossend middel, wat je tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken. Je kunt deze neusspray gewoon bij de apotheek ophalen zonder recept. De naam en prijs staat wel in het andere topic, weet ik zo niet meer uit mijn hoofd.

Groetjes Noah

Gewoon water met daarin zout opgelost. Werkt prima, alleen niet voor lang, dus loop je helaas wel de hele dag met dat spraytje op zak. Maar toch beter dan medicijnen innemen.

groetjes Petra

Mijn huisarts is altijd (zwanger of niet) erg terughoudend met medicijn-voorschriften. Maar begin van deze zwangerschap had ik een enorme meervoudige holte-ontsteking. Hij gaf aan dat je de gewone neusdruppels, xylometazoline, gewoon 4x daags gedurende 1 week mag gebruiken. En adviseerde juist om het vooral te gebruiken. Zoutoplossing helpt wel iets tegen het slijm, maar het voordeel van de echte neusdruppels is dat het ook slijmvlies-slinkend werkt en er meer ruimte is in je luchtwegen. Het werkt zo plaatselijk dat het echt geen schade voor baarmoeder of vrucht geeft.
En ik ben toen weer echinaforce tabletten gaan gebruiken om weerstand te verhogen. Gerbuik ik nu nog steeds 1x daags 2, uit soort bijgeloof.
Beterschap en sterkte ermee!!
Mira

Terug
Bovenaan