Zwanger en solliciteren

<p>Ik ben momenteel aan het solliciteren en ik zit er erg mee dat ik zal moeten zeggen dat ik zwanger ben. Ik werk namelijk in de veterinaire branch en mag dus bepaalde werkzaamheden zoals in de OK staan, niet uitvoeren. Ik kan dus niet pas zeggen dat ik zwanger ben als ze me al hebben aangenomen.</p><p>Wanneer zou het moment zijn om het te zeggen? </p>

Hoi,
ik kan je geen advies geven. Zelf werk ik in de detailhandel en ben ik al maanden aan het solliciteren. Vanaf 8 weken zwangerschap heb ik het bij sollicitaties verteld. En overal heb ik afwijzingen gekregen. Ik ben ondertussen 28 weken zwanger en voor een nieuwe werkgever dus totaal niet meer interessant. Na een maandje inwerken ga ik in februari met verlof... 
Mijn huidige contract word niet verlengd hoorde ik afgelopen week, dus ik geef het even op. Dan maar een ww uitkering. 
Word alsjeblieft niet ontmoedigd door mijn verhaal of dat van anderen. Waar een wil is is een weg!??
ik wilde graag reageren om je heel veel succes te wensen?. En laat je niet bij de eerste afwijzing ontmoedigen. Mama zijn en werken gaan prima samen??

Hoe is het vraag en aanbod voor het werk dat je zoekt? Als er veel vacatures zijn, maar weinig mensen, dan zou ik het helemaal aan het eind van het 1e gesprek zeggen. Zo heb je eerst een goeie kans om een goeie indruk achter te laten. Aan hen dan de overweging wat te doen. Misschien vinden ze het prima om je eerst op ander werk in te zetten, en dan na je verlof de werkzaamheden uit te breiden. Meestal begin je eerst ‘simpel’ en pak je er steeds meer dingen bij.

Een paar jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje, heb toen veel gesprekken gehad bij diverse organisaties maar het uiteindelijk niet geworden. Ik geloof erin dat het ook met mijn zwangerschap te maken had, maar er zaten ook een paar organisaties tussen die me wel voor het 2e en 3e gesprek hadden uitgenodigd. 
Tegenwoordig zie ik steeds vaker dat vooral bij hogere functies een zwangerschap geen belemmering vormt voor het aannemen van geschikt personeel. Ik zou gewoon tijdens het 1e gesprek al aangeven hoe het zit, dan kunnen beide partijen een weloverwogen beslissing nemen. 
Succes met je zwangerschap en sollicitaties! 

Ik ben ook aan het solliciteren. Heb een vaste baan maar behoefte aan een nieuwe uitdaging. Ik heb bij mijn gesprek wel gezegd aan het einde dat ik weet dat ik het niet hoef te zeggen maar het wel netjes vond dus verteld dat ik zwanger ben. Dit waardeerde ze enorm. Maar dan ook echt!Ik hoorde achteraf ook van mensen die de teamleider hebben gesproken dat daar alleen maar met veel respect over gesproken werd. Ik ben dan ook door naar de 2de (laatste) ronde. 

Terug
Bovenaan